قدس آنلاین - گیلان - مریم غلام پور : مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیزدر نشست ادبی دوپنجره‌ ضمن ابراز خرسندی ازحضور محمود پوروهاب درگیلان و تقدیر ازتمامی دست‌اندرکاران برگزاری این برنامه‌ گفت: یکی از اهدافی که می بایست مورد توجه قرارگیرد، شناخت و آگاهی ازپیشینه و پیشینیان است.

شاعر نیازمند آشنایی با فضاهای تازه است

علی پورحسن اضافه‌کرد: درگذشته شاهد دوخط شعری شمال و جنوب درایران بودیم و شمالی‌ها به دلیل حضوردرخطه سبزگیلان همیشه درشعر و هنر پیش‌گام‌بوده‌اند.

مدیرکل کانون گیلان درادامه از بزرگان عرصه‌ی ادبیات و هنر گیلان نام‌برد و محمود پوروهاب، شاعر و نویسنده‌ی برجسته‌ی گیلانی را ازجمله‌ی بزرگان کشور خواند.

او هم‌چنین به بزرگان شعر و ادبیات کشور درقبل و بعد از انقلاب اشاره و حضور چشمگیر شاعران گیلانی درحوزه‌ی دفاع مقدس را  قابل‌تقدیر عنوان‌کرد.

پورحسن درادامه سخنان خود به ارایه‌ی تعریفی ازشاعر با بهره‌گیری ازچهارمقاله‌ی نظامی عروضی پرداخت و مطالعه گسترده ،  به‌روزرسانی آگاهی‌ها و آشنایی با فضاهای تازه را از اهدافی برشمرد که می بایست مدنظر کودکان، نوجوانان و دیگر فعالان عرصه‌ی ادبیات‌قرارگیرد.

تشریح دشواری‌های کاردرحوزه‌ی نوجوان از دیگر موضوعاتی بخش‌های سخنان پورحسن بود و وی بابیان این‌که آثار نوجوان در میان آثاربرای مخاطبان کودک و بزرگ‌سال قراردداردگفت: این امر دشواری‌های کاربرای مخاطب نوجوان را به‌تصویرمی کشد.

وی درعین حال به زبان روان و صمیمی محمود پوروهاب درآثارش اشاره‌کرد و پیرامون کتاب« سکوت خیسِ درختان» گفت: نکته‌ قابل توجه، عنوان کتاب است که دارای موسیقی است و درجذب مخاطب تاثیرفراوانی دارد.

پورحسن هم‌چنین زبان ساده و ارایه‌ی تصاویر روشن را ازدیگر ویژگی‌های بارز این کتاب عنوان‌کرد و از ارزش‌والای این‌ اثرسخن‌گفت.

مدیرکل کانون گیلان درپایان به عنوان یک دوست به کودکان و نوجوانان توصیه‌کرد تا با مطالعه‌بیشتر در این مسیر درست و طولانی حرکت‌کنند و همه‌جانبه‌نگر باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.