قدس آنلاین-بجنورد:معاون اجتماعی مرزبانی خراسان شمالی گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر و همگانی شدن این فریضه دینی، سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

احیای امر به معروف و نهی از منکر به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،سرهنگ علیرضا الهامی در جمع شماری از دانشجویان و طلاب شهرستان راز با ارائه آموزش های همگانی، اظهار داشت: تقویت باورهای دینی، ترویج نماز و سبک زندگی اسلامی می تواند به کاهش آسیب های اجتماعی منجر شود.

وی افزود: پایبندی به باورها، تقویت اعتقادات دینی و توجه به ارزش های اسلامی از جمله مسجد محوری، احیای امربه معروف و نهی از منکر، رعایت شئونات اسلامی از عوامل ارتقاء معرفت انسانی و شخصیتی در جامعه محسوب می شود.

سرهنگ الهامی با بیان اینکه تفکر و تعقل در تمامی زمینه های اجتماعی می تواند مسیر صحیح زندگی را برای انسان ترسیم کند، بیان داشت: ترویج فرهنگ اصیل اسلامی در زمینه های گوناگون به ویژه توجه و گرایش به سبک زندگی اسلامی به جای حرکت در مسیر زندگی غربی، می تواند از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری کند.

وی با اشاره به ضرورت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به عنوان یک وظیفه همگانی، افزود: این فریضه اسلامی دارای سه مرحله قلبی، زبانی و عملی است که توجه به آن ضروری است.

وی با ذکر حدیثی از پیامبر عظیم الشان اسلام که فرمودند« مومن آئینه مومن است»، تصریح کرد: آئینه زمانی می تواند نشان دهنده واقعیت ها باشد که خودش گرد و غبار زده نباشد و عیب انسان را همانگونه که هست نشان دهد.

وی افزود: آئینه همانگونه که عیب انسان را به همان میزانی که هست نشان می دهد، نقاط قوت انسان را نیز از دید بیننده مخفی نمی کند.

معاون اجتماعی مرزبانی خراسان شمالی تاکید کرد که با دیدن عیوب، انسان باید به رفع آن بپردازد نه اینکه برای حل مشکل، آئینه را بشکند.

سرهنگ الهامی اظهار امیدواری کرد که با ترویج فرهنگ اسلامی و ترویج شعائر دینی، روز به روز شاهد تقویت باورهای دینی در جامعه به ویژه در بین قشر جوان باشیم و این مهم به کاهش آسیب های اجتماعی منجر شود

انتهای خبر/..

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.