قدس آنلاین- بیرجند:مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی گفت:امسال در خراسان جنوبی در روز اربعین 32 بقعه میزبان عزاداران هستند و در برخی از شهرستانهای خراسان جنوبی مانند شهرستان بیرجند که برخی از مردم نتوانستند روز اربعین در کربلا باشند همایش پیاده‌روی به سمت امامزادگان باقریه برگزار می‌شود.

امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان جنوبی میزبان عزاداران اربعین حسینی

حجت الاسلام والمسلمین محمدطاهر گرایلی در گفت‌وگو با خبرنگارقدس آنلاین در بیرجند، اظهار داشت: مکانی برای اسکان زائران اربعین پاکستانی فراهم شده است و با هماهنگی که با سازمان تبلیغات داریم پیش‌بینی شده است امسال میزبان زائران پاکستانی باشیم.

وی بیان کرد: در راستای خدمات رسانی به زائران حسینی باید بیشتر تلاش شود و در این راستا مزار شهدای باقریه در بیرجند برای پذیرایی از زائران پاکستانی در نظر گرفته شده است و در نهبندان، سربیشه و دیگر شهرستانها نیز مکانهایی برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی افزود:امسال در خراسان جنوبی در روز اربعین 32 بقعه میزبان عزاداران هستند و در برخی از شهرستانهای خراسان جنوبی مانند شهرستان بیرجند که برخی از مردم نتوانستند روز اربعین در کربلا باشند همایش پیاده‌روی به سمت امامزادگان باقریه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 40 وقف جدید در استان ثبت شده است و برای روزهای پایانی صفر که همزمان با هفته وقف است برنامه‌های عزاداری و سخنرانی با حضور سخنرانان کشوری و ویژه برنامه‌های هفته وقف پیش‌بینی شده است.

گرایلی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 120 هکتار اراضی در خراسان جنوبی به ارزش تقریبی 15 میلیارد تومان در مراجع قضایی حکم به نفع موقوفات صادر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.