معاون بررسی های استراتژیک امنیت ملی وزارت اطلاعات گفت: این دستگاه امنیتی که با قدرت و اشرافیت کامل تمام تحرکات دشمنان داخلی و خارجی را رصد می کند افتخار دارد که تحت لیسانس هیچ سرویس اطلاعاتی و امنیتی نیست.

وزارت اطلاعات تحت لیسانس هیچ سرویس اطلاعاتی نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، شفیعی روز سه شنبه در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: امنیت ملی جمهوری اسلامی سبب شده دشمنان درحسرت داشتن چنین امنیتی پایدار در این نظام الهی شده و خواستار دلایل ایجاد چنین ثبات و اقتدار هستند.
وی گفت: امروزه بر اساس ارزیابی هایی که در دنیا انجام شده دستگاه اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی به لحاظ رتبه بندی در رده پنجم سرویس های قدرتمند جهان قرار دارد.
معاون بررسی های استراتژیک امنیت ملی وزارت اطلاعات تاکید کرد: این دستگاه امنیتی همواره تلاش کرده که از مردم و با مردم باشد و امروزه بخش عمده ای از توفیق ها و دستاوردهای امنیتی در کشورمان ناشی از همراهی و مشارکت آحاد جامعه با این دستگاه اطلاعاتی است.
شفیعی ادامه داد: وزارت اطلاعات که در اوایل انقلاب اسلامی نهال بسیار کوچی بود امروز به یک درخت تنومند با شاخ و برگ های بزرگی تبدیل شده و تاثیرات و دستاوردهای آن نیز مشخص است.
وی با بیان اینکه همواره یک سئوال اساسی از سوی افکار عمومی در سطح جامعه جهانی وجود دارد که مرجع امنیت چه کسانی هستند، گفت: پاسخ به این مهم در نظام اسلامی که پایه آن بر اساس مردم سالاری دینی شکل گرفته، مشخص است.
**نظرسنجی ایرنا
وی با توجه به موفقیت وزارت اطلاعات در دولت یازدهم و ایجاد امنیت در درون جامعه با وجود ناامنی های شدید در منطقه گفت: براساس نظرسنجی که خبرگزاری جمهوری اسلامی در مهر سال جاری انجام داده وزارت اطلاعات در کنار وزارتخانه های بهداشت و امور خارجه بهترین عملکرد و محبوبیت مردمی را داشته است.
وی تصریح کرد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نظر سنجی رتبه نخست، وزیر امور خارجه رتبه دوم و وزیر اطلاعات نیز رتبه سوم را داشته اند.
وی گفت: در این نظر سنجی ایرنا، کسی به مردم نگفته که این کار را انجام دهید ولی مردم احساس شان این است که امروز این سه وزارتخانه نسبت به سایر وزارتخانه عملکرد بهتری دارند.
شفیعی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت در نتیجه این نظر سنجی پاسخ به 2 نیاز اساسی و یا از نظر دین اسلام 2 نعمت امنیت و سلامت بوده است که مردم احساس رضایت مندی کرده اند.
معاون بررسی های استراتژیک امنیت ملی وزارت اطلاعات گفت: امروزه این نهاد امنیتی مفتخر است که با بیش از 500 نفر از نخبگان، محققان و دانشگاهیان در سراسر کشور ارتباط مستمری دارد.
وی افزود: بسیاری از موضوعات داخلی و راهبردی در سطح کشور و حتی خارج از مرزها با تبادل افکار و نظرات این افراد حل و فصل می شود. 
شفیعی تصریح کرد: هم اینک این ارتباط، پیوستگی و همبستگی عمیق وزارت اطلاعات و جامعه دانشگاهی و نخبگان کشور وجود دارد و با همکاری و همفکری همدیگر سئوالات و موضوعات مختلف نیز در مرکز استراتژیک این وزارتخانه مورد بررسی قرار می گیرد.
**وزارت اطلاعات دستگاهی اخلاق محور
شفیعی در بخشی دیگری از سخنان خود گفت: وزارت اطلاعات نهادی دین مدار و اخلاق محور است و بر خلاف بسیاری از سرویس های اطلاعاتی در دنیا انجام کار اطلاعاتی توسط سربازان گمنام بر اساس فقه اطلاعاتی حاکم بر این نهاد است.
وی بیان کرد: رسیدن به هدف در وزارات اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بر خلاف سایر سرویس های اطلاعتی در جهان امروزه بر اساس خط و مشی و راهبرد فقه اطلاعاتی است.
شفیعی گفت: سرویس های اطلاعاتی دنیا برای رسیدن به هدف خودشان به هر طریق و ابزاری دست می زنند در حالی که در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی حد و حدودی قایل شده اند و جاهایی را برای ورود مجاز نمی دانند.
وی افزود: سرویس های اطلاعاتی در سایر نقاط دنیا در تمام سطوح و لایه ها ورود پیدا می کنند اما در ایران بر اساس فقه اطلاعاتی حاکم جاهایی دست و بال را می بندند.
** امنیت و توسعه رابطه ای دو سویه 
معاون بررسی های استراتژیک امنیت ملی وزارت اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود امنیت و توسعه پایدار را رابطه ای دو سویه و دو روی یک سکه دانست و گفت: در طول تاریخ ایران اسلامی هرجایی که امنیت برقرار بوده به دنبال آن توسعه شکل گرفته است.
وی گفت: از سوی دیگر در سایه توسعه، روند امنیت مفهوم واقعی خود را پیدا می کند و از حالت فیزیکی به امنیت درونی تبدیل می شود.
وی با تقسیم بندی مفهوم امنیت به 2 شاخص مهم سلبی و ایجابی نیز گفت: مقابله با تهدیدهای دشمن تعریف وجوه سلبی امنیت است و وجه ایجابی امنیت را نیز در سطح رضایتمندی مردم باید جستجو کرد.
شفیعی گفت: رویکرد و راهبرد وزارت اطلاعات به ویژه در دوره حجت الاسلام علوی و در دولت یازدهم بیشتر حول محور وجوه امنیت ایجابی و رضایتمندی مردم استوار است.
وی افزود: به جرات می توان گفت که تصور و رویکرد عمومی دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی نیز بر اساس وجوه ایجابی امنیت و برای رضایتمندی مردم است.
**خاورمیانه نقطه ای داغ و غیرعادی 
این مسئول در وزارت اطلاعات با اشاره به تحولات اخیر خاورمیانه به ویژه در 15 سال اخیر گفت: این منطقه اکنون تبدیل به نقطه داغ و از حالت عادی خارج شده است.
شفیعی گفت: 2 اتفاق مهم در این مدت در منطقه خاورمیانه شکل گرفته است.
وی یادآور شد: آمریکا و برخی قدرتهای منطقه در این مدت تلاش کردند که خاورمیانه را تبدیل به منطقه ای مطلوب و دلخواه خود کنند.
وی شکل گیری و راه اندازی داعش را نتیجه همین قدرت طلبی ها و فعالیت های آمریکا در منطقه دانست و گفت: به عنوان یک کارشناس اگر از من سئوال کنند که داعش را چه کسی تشکیل داده باید گفت آمریکایی ها بودند.
وی تصریح کرد: آمریکا با خیال تشکیل خاورمیانه جدید و یا خاورمیانه بزرگ به دلیل ناآشنایی با منطقه، فشاراز بالا و دست کاری کردن، کاری کرد که نتیجه اش راه اندازی داعش شد.
وی با اشاره به حضور سربازان گمنام در منطقه و در عمق استراتژیک دشمن در کشور سوریه نیز گفت: اگر این دفاع و جهاد مظلومانه نبود اکنون باید منتظر هجوم دشمن در پشت مرزهای جمهوری اسلامی بودیم.
شفیعی تصریح کرد: حضور و کنترل تهدیدها و دفاع مظلومانه در عمق استراتژی برای ماندن یک دولت نیست، بلکه برای دفاع و تضمین امنیت کشور است.
وی اظهار کرد: فرمول و استراتژی جمهوری اسلامی نیز در همه کشورهای منطقه و در سوریه، عراق، یمن و سایر مناطق جهان بسیار ساده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.