قدس آنلاین - کاهانی مقدم: فردی که با طرح داستان یک سرقت صوری، قصد کلاهبرداری 5/1 میلیارد ریالی از دو شریک خود را داشت، با هوشیاری کارآگاهان دستش رو شد.

نقشه کلاهبردار 5/1 میلیاردی نقش بر آب شد

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در این باره به خبرنگار ما گفت: این جوان 24 ساله چند روز پیش با اعلام شکایتی در دادسرای ناحیه 4 مشهد، مدعی شده بود که 5/1 میلیارد ریال پول نقد وی توسط دو سارق زورگیر به سرقت رفته است.

سرهنگ حمید رزمخواه افزود: با ارسال پرونده این فرد به پلیس آگاهی، با توجه به محدوده وقوع جرم، اکیپی از مأموران پایگاه شرق آگاهی مشهد عهده‌دار رسیدگی به موضوع شدند.

این کارآگاهان در ابتدای تحقیقات خود شاکی را به پایگاه دعوت کردند و او به کارآگاهان گفت که به همراه دو نفر از دوستانش با جمع آوری مقداری سرمایه نقدی قصد خرید و فروش زعفران در شهرستان تربت‌حیدریه داشته‌اند.

شاکی ادامه داد: چهارم مهرماه گذشته هنگامی که وی 5/1 میلیارد ریال موجودی خودشان را به تنهایی از بانک برداشت کرده و در مسیر خانه‌اش بوده، دو نفر موتورسوار سد راهش شده و پول‌ها را از او زورگیری کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: کارآگاهان مسؤول پرونده سپس به انجام تحقیقات میدانی پرداخته و با بررسی دقیق محل وقوع سرقت و تناقض گویی‌های شاکی در این خصوص به خود وی مظنون شده و دو شریک او را به آگاهی احضار کردند.

کارآگاهان سپس با توجه به اظهارات دو نفر شرکای جوان شاکی و چند مرحله بازجویی‌های علمی از این جوان سرانجام دست او را رو کرده و وادار به اعترافش کردند.

این جوان که با توجه به ادله و شواهد غیرقابل انکار کارآگاهان چاره‌ای جز اعتراف نداشت، کلاهبرداری 5/1 میلیارد ریالی از دوستانش با طرح سرقت صوری را به گردن گرفت.

سرهنگ رزمخواه گفت: جوان شاکی که پس از تحقیقات کارآگاهان در جایگاه متهم پرونده قرار گرفته بود، برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.