رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر اندونزی در تهران گفت: کشورهای مسلمان می‌توانند با همکاری و همدلی به حل این مشکلات بپردازند و همکاری اندونزی و ایران در این بین می‌تواند بسیار موثر باشد.

همکاری کشورهای مسلمان بحران‌های مشکلات جهان اسلام را خاتمه می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خانه ملت، «اوکتاوینو علیمودین» سفیر اندونزی در تهران، صبح امروز چهارشنبه ۲۶ آبان با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
در ابتدای این دیدار لاریجانی به روابط نزدیک دو کشور اشاره نمود و از اندونزی به عنوان کشوری مهم در جهان اسلام یاد کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سطح پایین همکاری‌های اقتصادی ـ تجاری دو کشور گفت: علی رغم مناسبات بسیار خوب سیاسی پارلمانی تهران ـ جاکارتا، سطح همکاری‌های اقتصادی متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور و مراودات سیاسی ـ پارلمانی خوب فی مابین نیست.
وی گفت: باید با تلاش مشترک سطح روابط اقتصادی ـ تجاری را ارتقاء داد.
وی در ادامه افزود: علی رغم استقبال کشورهای متعدد، ایران از سرمایه گذاری اندونزی در پروژه‌های نفت و گاز استقبال می‌کند.
لاریجانی همچنین از گردشگری و بخش صنعت به عنوان زمینه‌های مهم برای توسعه و گسترش روابط اقتصادی دو کشور یاد کرد.
وی در ادامه به بحران‌های منطقه و مشکلات جهان اسلام اشاره کرد و افزود: کشورهای مسلمان می‌توانند با همکاری و همدلی به حل این مشکلات بپردازند و همکاری اندونزی و ایران در این بین می‌تواند بسیار موثر باشد.
سفیر اندونزی نیز در این دیدار، روابط دو کشور را بسیار خوب خواند و به سفرهای آتی رئیس جمهور و رئیس مجلس خلق مشورتی اندونزی به تهران اشاره کرد و گفت: این سفرها موجب گسترش همکاری‌ها و ارتقاء روابط در عرصه‌های مختلف خواهد شد.
وی در ادامه به همکاری‌های بسیار خوب مجالس دو کشور در سازمان‌ها و نهادهای منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: مناسبات پارلمانی بخش بسیار مهمی از روابط دوستانه و برادرانه ایران و اندونزی می‌باشد.
سفیر اندونزی همچنین در ادامه از آمادگی کشورش برای توسعه مناسبات اقتصادی با تهران به ویژه سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز و تقویت همکاری‌های تجاری و مراودات بخش خصوصی میان دو کشور یاد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.