تبریز-استاندار آذربایجان شرقی گفت: امروز مکلفیم در راستای اقتصاد مقاومتی، حمایت از واحدهای تولیدی را از کوچک‌ترین واحدهای روستایی شروع کنیم و در غیر این صورت در سطوح بالاتر به توسعه پایدار دست نخواهیم یافت.

حمایت از بخش تولید باید از روستاها شروع شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در نشست مشترک کمیته راهبری و کارگروه توسعه روستایی و عشایری استان آذربایجان شرقی، افزود: در طول سه سال گذشته، کارهای بسیار خوبی در روستاها انجام شده است، اما همه اذعان داریم که بیشتر و بهتر از این هم می‌شد کار کرد.

وی با اشاره به کاهش نسبت جمعیت روستایی استان به ۲۷ درصد، گفت: بخشی از این موضوع ناشی از این است که در دوره‌ای به علت افزایش قیمت نفت و درآمدهای نفتی، نیاز به توسعه بخش کشاورزی و تولید روستایی احساس نشد و متاسفانه این موضوع عاملی در جهت تخلیه روستاها بود.

جبارزاده اضافه کرد: اگر به تولید و اقتصاد روستایی اهمیت داده نشود طبیعی است که انگیزه‌ای برای ماندن در روستاها وجود نخواهد داشت و روستاییان به مشاغل کاذب روی خواهند آورد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که حمایت از بخش تولید باید از روستاها شروع شود، افزود: اگر از تولید روستایی حمایت نشود سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سطوح بالاتر منجر به نتیجه نخواهد شد.

وی با اشاره به حمایت دولت از ایجاد شرکت‌های مشارکتی در روستاها، بر جدی گرفتن این موضوع از سوی فرمانداران و بخشداران تاکید کرد و گفت: در صورت تحقق این امر و طرح‌های دیگری مانند ایجاد ده واحد تولیدی در هر شهرستان توسط بسیج سازندگی، می‌توانیم حدود ۵۰۰ واحد تولیدی را در بخش روستایی سامان‌دهی کنیم که نقش مهمی در رونق اقتصادی روستاها خواهد داشت.

جبارزاده با اشاره به پرداخت ۷۰۰ میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان استان، گفت: با احتساب کمک‌های دولت به دهیاری‌ها، در سال جاری نزدیک به یک‌هزار میلیارد تومان منابع به روستاهای استان تزریق شده است و این در حالی است که میزان تخصیص بودجه عمرانی استان کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی با تاکید بر مدیریت منابع غیردولتی و منابع در اختیار مردم به سمت طرح‌هایی با بازدهی بالا و در راستای اهداف توسعه روستایی، گفت: اگر منتظر ابلاغ اعتبارات دولتی باشیم اتفاق خاصی نخواهد افتاد، لذا هنر ما این است که بتوانیم منابع مختلف را در جهت اهداف تعیین‌شده مدیریت کنیم.

جبارزاده همچنین برپایی نمایشگاه تولیدات روستاییان و عشایر را فرصتی برای معرفی توانمندی‌های استان دانست و اطمینان داد که این نمایشگاه با کمک فرمانداران و بخشداران استان باشکوه‌تر و جامع‌تر از سال گذشته برگزار شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.