دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل، گفت: کشورهای منطقه در تحولات منطقه واقعیتها را در نظر بگیرند.

کشورهای منطقه در تحولات منطقه واقعیتها را در نظر بگیرند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، حسین امیر عبدالهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در دیدار «بنیاد حسین‌اف» سفیر جمهوری آذربایجان در تهران با تأکید بر اهمیت نقش مجالس در توسعه و گسترش مراودات میان دو کشور، گفت: مجالس دو کشور می‌توانند به عنوان حامی و تسهیل‌کننده مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فی‌مابین نقش بارزی ایفا نمایند.

 وی برقراری ثبات و امنیت در منطقه را از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: تداوم گفت‌وگوها و رایزنی‌های پارلمانی در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی با جمهوری آذربایجان و دیگر کشورهای منطقه می‌تواند به تثبیت آرامش و امنیت در منطقه کمک فراوانی نماید.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل خاطر نشان کرد: تحولات منطقه به سمتی در حال حرکت است که باید کشورهای منطقه واقعیات را در نظر داشته باشند.

امیرعبداللهیان با اشاره به بحران سوریه، تصریح کرد: تمرکز بر راه‌حل سیاسی تنها راه حل بحران سوریه می‌باشد و کمک‌های نظامی و مالی برخی کنشگران منطقه به گروه‌های تروریستی در سوریه به وخیم‌تر شدن اوضاع در این کشور و منطقه منجر شده است.

وی در پایان بر توسعه و گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری و اجرایی شدن پروژه‌های مشترک فی‌مابین تأکید کرد.

همچنین «بنیاد حسین‌اف» سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در ادامه این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی میان دو ملت ایران و آذربایجان، گفت: اشتراکات دینی و تاریخی میان آذربایجان و ایران پشتوانه محکمی برای ارتقای سطح مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فی‌مابین است.

وی با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات اقتصادی آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران، افزود: تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های مشترک اقتصادی می‌تواند به تحکیم و تقویت مراودات میان دو کشور کمک فراوانی نماید.

سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در پایان، تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس ایران و آذربایجان را نشانه علاقه‌مندی مقامات عالیرتبه سیاسی و پارلمانی برای توسعه هر چه بیشتر ارتباطات در عرصه‌های مختلف، به‌ویژه روابط پارلمانی فی‌مابین دانست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.