خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد:در حالی که سخنان 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری منتخب آمریکا باعث نگرانی اعضای ناتو شده است، 'باراک اوباما' روز چهارشنبه در آتن گفت که واشنگتن به اتحاد با اروپا و از جمله دفاع از اعضای ناتو پایبند خواهد ماند.

 اوباما در اظهارات تازه خود باعث دلگرمی ناتو شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، اوباما که دوران ریاست جمهوری اش در آمریکا بزودی به پایان می رسد، در این مورد از ترامپ مستقیما نام نبرد، اما سخنانش پاسخی به هراس اروپا از اظهارات وی در رقابت های انتخاباتی بود.

ترامپ گفته بود که اگر اعضای ناتو سهم مالی خود را در دفاع جمعی نپردازند، واشنگتن از آنها دفاع نخواهد کرد.

باراک اوباما که در آتن، پایتخت یونان، سخن می گفت، تاکید کرد که هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دفاع می کنند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت ناتو مانند همیشه آماده دفاع جمعی است.

باراک اوباما در بخش دیگری از سخنانش گفت اینکه یونان هزاران پناهجو را در خاک خود پذیرفته، برای جهان انگیزه بخش بوده است.

وی 'اقدام همگانیِ اروپا و جهان' را تنها راه مدیریت بحران پناهجویان دانست و گفت 'نمی توان از یونان انتظار داشت که بار این مسئولیت را به تنهایی بر دوش بکشد.'

باراک اوباما دیدگاه هایش با 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری برگزیده آمریکا را بسیار متفاوت دانست و تاکید کرد که دو نفر 'از این متفاوت تر نمی توانند فکر کنند.' هرچند اوباما مدعی شد دموکراسی آمریکایی، بزرگتر از افراد است.

رئیس جمهوری آمریکا درباره احساس نابرابری در جهان گفت، این احساس، تاثیر جانبی 'جهانی شدن و نوآوری ها' است. وی افزود دسترسی آسانتر به اطلاعات، این حس بی عدالتی را افزایش می دهد و تمایل به موضع گیری در برابر جهانی شدن، قابل درک است.

اوباما گفت مردم به طور فزاینده ای احساس می کنند که از دولت هایشان دور هستند و جهانی شدن نیز به ظهور قوم گرایی و ملی گرایی افراطی و سوء ظن به نهادهای مدنی دامن می زند.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که لازم است ملت ها به این باور برسند که صدایشان شنیده می شود و رهبران جهان باید برای مبارزه با فساد و عملکرد بهتر بکوشند تا بتوانند اعتماد شهروندان را به دست آورند.

اوباما پس از ترک یونان، راهی آلمان خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.