بجنورد-مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: محدودیتی در اعطای تسهیلات برای توسعه واحدهای گلخانه ای وجود ندارد.

محدودیتی در اعطای تسهیلات توسعه گلخانه ها وجود ندارد

محمدعلی شریکیان در گفت و گو با قدس آنلاین از بجنورد، اظهار داشت: منابع تلفیقی از محل صندوق توسعه ملی  و منابع داخلی بانک ها برای اعطای این اعتبار تسهیلاتی تجهیز شده است و با سود ۱۲.۵ درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی افزود: متقاضیان اجرای واحدهای گلخانه ای که شرایط و بستر های لازم همچون آب، زمین و  سوخت را مهیا کرده باشند، از این تسهیلات بهره مند می شوند.

وی گفت: در پایان برنامه ششم و افق ۱۴۰۴ توسعه کشت گلخانه ها به میزان ۲۰۰ هکتار در استان هدف گذاری شده است و امسال ساخت ۱۰ هکتار گلخانه در دستور کار قرار دارد

شریکیان افزود: امسال ۹ متقاضی ساخت گلخانه به مساحت ۳.۶ هکتار برای دریافت تسهیلات به مبلغ ۳۳ میلیارد ریال به بانک کشاورزی معرفی شده اند.

وی خاطرنشان کرد: برای فعال سازی واحد گلخانه ای نیمه راکد نیز ۱۱ واحد متقاضی برای دریافت اعتبار تسهیلاتی کم بهره به مبلغ پنج میلیارد و۶۸۰ میلیون ریال به بانک سینا معرفی شده اند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: سطح گلخانه های استان ۶۲/۲۲ هکتار  است که سالانه چهار هزار و ۳۷۵ تن انواع محصولات سبزی و صیفی و دارویی و ۳۴۲ هزار گیاهان گلدانی در آن تولید می شود.

وی افزود: سطح گلخانه های استاندارد و فنی ۶۲ /۱۳هکتار است و ۹ هکتار گلخانه با سازه های چوبی، اما موثر در تولید در استان وجود دارد که تلاش داریم با اعطای تسهیلات این واحدها را استاندارد کنیم.

شریکیان گفت: پارسال ۱۲ متقاضی برای اخذ تسهیلات بهسازی و ساخت گلخانه به مساحت ۴۷ هزار متر مربع به بانک های عامل معرفی شدند که هشت میلیارد و۴۲۳ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.

وی تصریح کرد: دو واحد گلخانه ای به مساحت ۶ هزار مترمربع برای ساخت و چهار واحد گلخانه ای به مساحت ۲۰ هزار متر مربع برای اصلاح و بهسازی مورد حمایت قرار گرفتند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.