مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: توجه به اشتغال‌زایی در حوزه کشاورزی برای روستاییان بسیار ارزشمند بوده؛ چراکه کشاورزی باروح و روان این قشر زحمتکش سازگار و عجین است.

بیابان‌زدایی می‌تواند اشتغال‌زایی و درآمدی مناسب برای روستاییان فراهم کند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، بر لزوم انتخاب و توسعه کشت گیاهان دارویی سازگار با شرایط اقلیمی در روستاهای کم آب کشور تأکید و اظهار داشت: به‌طور مثال حدود ۱۸ سال است که ساکنان استان خراسان جنوبی با مشکل خشک‌سالی و کمبود نزولات آسمانی دست‌به‌گریبان هستند، بسیاری از قنات‌ها و چشمه‌های این منطقه خشک‌شده است و حدود ۴۳۰ روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شوند.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: فراهم آوردن شرایط کشت محصولاتی که از یک‌سو به آب فراوان نیازمند نیستند و از سوی دیگر آورده اقتصادی مناسبی دارند، می‌تواند راهگشای مشکلات روستاهای دچار خشک‌سالی باشد.

وی افزود: آستان قدس رضوی در راستای اوامر رهبری معظم انقلاب در حوزه توجه به زائران و محرومان، این آمادگی را دارد تا به سهم خود با وزارت جهاد کشاورزی در اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی علمی با مصرف آب بهینه در روستاهای محروم همکاری و همراهی داشته باشد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری روستائیان را قشر مولد جامعه خواند و با اشاره به اهمیت روستا و توسعه روستایی در تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش تولیدات کشور تصریح کرد: توجه به اشتغال‌زایی در حوزه کشاورزی برای روستاییان بسیار ارزشمند بوده؛ چراکه کشاورزی باروح و روان این قشر زحمتکش سازگار و عجین است.

وی تأکید کرد: با توجه به اقلیم خشک و کم آب بسیاری از مناطق ایران، خوب است به‌جای کشت محصولات پرآب، به کشت گیاهانی با نیاز آب کم روی آورده شود. این نوع کشت علاوه بر بیابان‌زدایی می‌تواند اشتغال‌زایی و درآمدی مناسب برای روستاییان فراهم کند و نقطه امیدی برای کشاورزانی باشد که سال‌هاست با خشک‌سالی روبه‌رو هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.