دولت سئول می گوید که بعد از رایزنی با مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری منتخب آمریکا، از تداوم تعهد دولت واشنگتن به دفاع از امنیت کره جنوبی در برابر تهدید هسته ای همسایه شمالی، اطمینان یافته است.

درخواست سئول از ترامپ،پیونگ یانگ باید مهار شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، یک مقام رسمی سئول امروز شنبه بعد از صحبت با «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا از اولویت مهار برنامه هسته ای پیونگ یانگ در دولت جدید واشنگتن خبر داد.

فلین، مشاور تازه منصوب شده امنیت ملی ترامپ، ژنرال بازنشسته ارتش با سابقه ای ۳۰ ساله در عرصه اطلاعاتی-نظامی است.

«چو تائی یونگ» معاون مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری کره جنوبی پس از رایزنی با فلین گفت: وی با حیاتی خواندن رابطه دو کشور قول مساعد داده که در راستای تقویت اتحاد واشنگتن- سئول تلاش کند.

یونهاپ، هفته گذشته پس از مکالمه تلفنی «پارک گئون های» رئیس جمهوری کره جنوبی با ترامپ، از تعهد رئیس جمهوری منتخب آمریکا به اجرای مفاد پیمان امنیتی دو کشور خبر داد.

ترامپ در طول کارزار انتخاباتی خود گفته بود که اگر دولت سئول سهم بیشتری از هزینه نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی را پرداخت نکند، آنها را از این کشور خارج خواهد کرد.

در حال حاضر حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی به بهانه دفاع از امنیت دولت سئول در مقابل تهدیدهای هسته ای و نظامی همسایه شمالی، در کره جنوبی مستقر هستند.

گفتنی است که کره شمالی در سال جاری میلادی (۲۰۱۶) به ترتیب چهارمین و پنجمین آزمایش هسته ای خود را با موفقیت به پایان رساند- اقدامی که اعتراض جامعه بین الملل و تشدید تحریم های سازمان ملل متحد علیه پیونگ یانگ را در پی داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.