مدیر کل هنرهای تجسمی ارشاد از آخرین وضعیت گنجینه ارسالی به ایتالیا و رم خبر داد.

منتظر رأی کمیسیون فرهنگی وزیران هستیم/ هر مسئله‌ای ممکن است رخ دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدتی است که خبر ارسال 60 اثر از گنجینه موزه هنرهای معاصر به برلین و رم با ابهاماتی که وجود دارد بحث برانگیر شده است، همچنین مدتی پیش با  اعتراضات ایران هراسانه ای که گروه های صهیونیستی و انگلیس در خصوص نمایش این آثار در موزه های آلمان و ایتالیا مطرح کرده بودند، بازهم نگرانی هایی ایجاد شد. 

مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی ارشاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آخرین وضعیتی که این آثار دارند عنوان کرد: در حال حاضر مامنتظر جلسه و رأی کمیسیون فرهنگی وزیران هستیم و در صورت تایید آنها کارها همانطور که قرار بود ابتدا به برلین و بعد به ایتالیا فرستاده می شوند.

وی درباره امکان لغو و تغییر این سفر گفت: در کشور ما هر چیزی ممکن است؛ به همین جهت اگر سیاست مدیران ارشد با برگزاری چنین نمایشگاه مهمی همراه نشود، دیگر دست ما نیست و هر مسئله ای ممکن است رخ دهد. بعد هم، آن‌ها باید در خصوص رد یا تایید آن پاسخگو باشند.

ملانورزوی راجع به تهدیدات و اعتراضاتی که درباره نمایش این کارها شده بود، اظهار کرد: آنها ضد انقلاب هستند و قطعا دوست ندارند، اسم جمهوری اسلامی ایران به این شکل مطرح شود. اعتراضات صورت گرفته نیز از جانب گروه‌های صهیونیستی بود که در این راستا سخنگوی جبهه‌ای به نام جبهه سبز ایران بیان کرد که «نمایش دادن این آثار موجب شهرت جمهوری اسلامی می‌شود و آن‌ها می‌خواهند با نمایش فرهنگ و هنر خودشان را معرفی کنند.» به همین جهت از آلمان خواستند که مانع برگزاری این نمایشگاه شود ولی آقای اشتان مایر، وزیر امورخارجه آلمان این کار فرهنگی را تأیید و سلامت سفر این گنجینه را تضمین کردند.

مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی ارشاد در پایان در پاسخ به زمان ارائه و معرفی دقیق آثار یادآور شد: بعد از تصویب و اعطای مجوز هیأت وزرا حتماً روند کارها را به طور دقیق اعلام می‌کنیم و پس از آن آثار ابتدا به مدت سه ماه به برلین و بعد هم به مدت 4 ماه به رم فرستاده می‌شوند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.