پیشنهاد سردبیر

بیرجند: رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی از افتتاح ۲۰۰ کارگاه کمک اشتغال روستایی خبرداد و گفت: امسال ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در راستای تسهیلات اقتصاد مقاومتی به این استان اختصاص یافته است.

۲۰۰ کارگاه اشتغال روستایی در خراسان جنوبی به بهره داری می رسد

به گزارش قدس آنلاین، محمد زهرایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران  با گرامیداشت هفته بسیج به  سوم آذرماه به نام بسیج سازندگی با عنوان انقلابی‌گری و کارآفرینی  اشاره کرد واظهارداشت:باید در این راستا کارگاه‌های کوچک و زودبازده راه‌اندازی شود.

وی بیان کرد: این اعتبارات برای ایجاد ۷۰۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است و تاکنون ۲۰۰ کارگاه راه اندازی شده و ۲۰۰ کارگاه نیز در حال راه‌اندازی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان  اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ نفر آموزش‌های عمومی در جهت تبیین اقتصاد مقاومتی فرا گرفتند افزود: همچنین در این راستا یک هزار و ۷۰۰ نفر نیز آموزش‌های تخصصی اقتصاد مقاومتی را فرا گرفتند.

زهرایی با بیان اینکه باید جهت حمایت از محصولات تولیدی کارگاه‌های روستایی تلاش شود تصریح کرد: در این راستا بازار دائمی صنایع دستی و بومی خراسان جنوبی در کنار حرم مطهر رضوی در مشهد ایجاد می‌شود.

وی آبرسانی سیار به روستاها و اجرای طرح سوادآموزی را از دیگر برنامه‌های این سازمان برشمرد وگفت: در این راستا سال گذشته ۱۶۳ بی‌سواد آموزش دیدند و همچنین در سال جاری ۲۴۰ هزار متر مکعب به روستاهای استان آبرسانی سیار صورت گرفته است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث آبرسانی سیار ۴۱۴ روستا  آبرسانی شدند یادآور شد: در حال حاضر ۱۵ هزار و ۵۰۰ خانوار با ۵۶ هزار نفر آبرسانی می‌شوند که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرند.

زهرایی با اشاره به اینکه متاسفانه بودجه آبرسانی در آخرین ردیف اعتباری قرار دارد بیان کرد: در این راستا باید ردیف اعتباری خاصی برای آبرسانی سیار به مناطق محروم استان در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر به مناطق محروم استان اعزام شده اند گفت: این افراد در قالب ۷۵۳ گروه جهادی اعزام شده‌اند که از این تعداد ۵۶ گروه دانشجویی و طلاب ۱۰ روزه، ۲۷ گروه جهادی کارمندی ۳ روزه و ۷۰ گروه جهادی محلات یک روزه بوده‌اند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: همچنین ۱۸۷ گروه با دو هزار و ۵۰۰ دانش آموز تحت عنوان «طرح هجرت دانش آموزی» به مناطق محروم استان اعزام شده‌اند.

زهرایی با اشاره به اعزام ۳۸۰ گروه جهادی در قالب اجرای طرح شجره طیبه صالحین اظهار داشت: این گروه‌ها به مدت یک روز در مناطق محروم استان حضور داشته‌اند و همچنین ۱۹ گروه جهادی مهمان از دانشگاه‌های برتر کشور در استان در قالب یک هزار و ۱۷۰ دانشجو حضور داشته‌اند.

وی اعزام هشت تیم پزشکی تخصصی و ۱۰ تیم پزشکی عمومی را از دیگر اقدامات انجام شده سال جاری در حوزه اردوهای جهادی دانست.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی از اجرای طرح پیشرفت و آبادانی در شش دهستان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این طرح  بنا به تاکید مقام معظم رهبری در یک هزار نقطه ایران اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه  این طرح در چهار دهستان در شهرستانهای سربیشه، درمیان، زیرکوه، طبس و دو دهستان در نهبندان اجرایی می‌شود خاطرنشان کرد: همچنین طرح پیشرفت و آبادانی در چهار حوزه فرهنگی، سلامت، زیرساخت و عمرانی و احیای قنات اجرایی خواهد شد.

زهرایی با بیان اینکه شهرستانهای مرزی که در معرض تهدید قرار دارند به ویژه منطقه شرق، برای اجرای این طرح در اولویت هستند یادآور شد: برای هر دهستان ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد برای اجرای طرح داده می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی همچنین ازافتتاح ۲۵ پروژه محرومیت‌زدایی درهفته بسیج با ۷۶۰میلیون تومان اعتبار خبرداد

وی خاطرنشان کرد: از این میزان ۱۳ پروژه  با میزان ۴۸۰ میلیون تومان از محل تملک دارایی و ۱۲ پروژه از محل قرارگاه قرب کوثر تامین اعتبار شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.