مشهد-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تلفات جاده‌ای در هفت ماهه امسال ۲۰ درصد کاهش یافته است.

تلفات جاده‌ای در خراسان رضوی ۲۰ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ ابراهیم نصری در نخستین گردهمایی مدیران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از پیش بینی حضور حدود ۳۰۰ هزار زائر پیاده در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس درایام دهه آخر صفر خبر داد و افزود: با ادغام  حوزه راهداری با حمل و نقل جاده‌ای به دنبال افزایش اعتبارات استانی و ملی هستیم تا با توجه به اولویت‌های موجود در برنامه ششم توسعه بتوانیم گامی در راستای افزایش اعتبارات حوزه ارتقای ایمنی در راه‌های خراسان رضوی برداریم.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود حدود ۳۰۰ هزار زائر پیاده از مسیرهای مختلف در ایام دهه آخر صفر خود را به مشهد مقدس برسانند و باید آمارهای ورود و خروج مسافران و زائران پیاده به روز باشد تا بتوانیم برنامه ریزی مدونی به منظور ساماندهی آنان و تسهیل تردد زائران در این ایام خاص داشته باشیم.

وی تصریح کرد :با توجه به وجود چهار پایانه مرزی در خراسان رضوی فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار در استان و همچنین رونق ترانزیت و صادرات محصولات استان وجود دارد که باید از این فرصت‌ها  به شایستگی استفاده شود.

نصری ادامه داد:سالانه ۲۷ میلیون زائر و مسافر وارد مشهد مقدس می‌شوند که ۶۰ درصد این مسافران و زائران از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جا به جا می‌شوند.

وی ادامه داد: طی سه سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار تن قیر وارد خراسان رضوی شده است که حدود ۲ هزار کیلومتر از راه‌های استان روکش و آسفالت شده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه گردشگری و تجاری گفت: برای فراهم کردن زیرساختهای لازم به منظور احداث مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی و افزایش متوسط ماندگاری زائران و مسافران در استان در زمینه توریسم و گردشگری کمک بسزایی خواهد شد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.