ایلام- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد بیماری خاص و فراگیری در ورودی مرز مهران مشاهده نشده است.

هیچ بیماری فراگیری در مرز مهران مشاهده نشده است

به گزارش قدس آنلاین راضی ناصری فر صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با همراهی و همکاری سایر استان های معین مستقر در مرز مهران و در تمام گیت های ورودی، کار غربالگری، پیش گیری و مبارزه با بیماری را در دستور کار قرار داده است، اظهار داشت: با بسیج تمام نیروها و پرسنل خدوم مجموعه بهداشت و درمان، تلاش شده است تا در راستای سلامت و بهداشت زائران به خوبی انجام وظیفه نماییم.

وی با اشاره به اینکه کار غربالگری، کنترل و مبارزه با بیماری ها بطور شبانه روزی و در ۲ شیفت ۱۲ ساعته در پایانه مرزی مهران انجام می شود، افزود: خوشبختانه تا کنون هیچ بیماری خاصی در گیت های منتهی به شهر مهران مشاهده و گزارش نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه آمار بیماری ها در پایانه مرزی مهران نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته است، یادآور شد: اگر فرد یا زائری علائم بیماری در او مشاهده گردد، سریعاً برای مداوا به مراکز بهداشتی درمانی انتقال داده می شود و تا بهبودی کامل از وی مراقبت می گردد.

راضی ناصری فر با اشاره به اینکه بیشترین علائم بیماری که در ادوار گذشته در بین زائران گزارش شده، بیماری های تنفسی و گوارشی بوده است، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه امسال بخاطر تدابیر اندیشیده شده در ایستگاه های صلواتی، نظارت بر تغذیه و بهداشت زائران تشدید شده و به همین خاطر بیماری های گوارشی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه خدمات ارائه شده توسط اکیپ های مستقر در پایانه مرزی مهران  در همه زمینه های بهداشتی و درمانی بوده است، تصریح کرد: تاکنون به بیش از ۴۵۰ هزار زائر در مرز مهران خدمت بهداشتی درمانی ارائه شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در پایان ضمن توصیه به زائران، تأکید کرد: زائران عزیز می توانند به محض مشاهده هرگونه علائم بیماری خاص، موضوع را به همکاران مستقر در پایانه مرزی مهران ارجاع دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.