تبریز- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از انتخاب ۵۷ روستای استان به عنوان پایلوت صنایع دستی خبر داد.

انتخاب ۵۷ روستای آذربایجان‌شرقی به عنوان پایلوت صنایع دستی

به گزارش قدس آنلاین، فرشاد به آفرین در جلسه بررسی مسائل صنایع دستی شهرستان بناب و تصمیم گیری در خصوص توانمند سازی فعالان این عرصه با حضور فرماندار و روسای ادارات و دهیاران شهرستان و جمعی از فعالان صنایع دستی اظهار داشت: با مطالعات انجام شده در حال فراهم نمودن تمهیدات برای آغاز آموزش های صنایع دستی در خانه های ترویج در ۴۲ روستای استان هستیم و ۵۷ روستا نیز به عنوان پایلوت در جهت توسعه صنایع دستی انتخاب شده است.

وی با تاکید بر لزوم ارتقاء جایگاه شهرستان در خصوص تولیدات صنایع دستی از امضای تفاهم نامه این اداره کل با جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش این استان نیز خبر داد و گفت: در راستای توسعه آموزش صنایع دستی خانه های ترویج روستایی و مدارس روستایی در اختیار این اداره کل قرار خواهد گرفت.

به آفرین گفت: طی تعاملات صورت گرفته با صندوق کارآفرینی و امید برای حمایت از کارآفرینان و به منظور رشد، توسعه و استمرار تولید صنایع دستی، تسهیلات اعتباری به هنرمندان این حوزه پرداخت می شود.

وی با اشاره به جایگاه ویژه شهرستان به دلیل قرار گرفتن در محل محورهای مواصلاتی استان های غربی کشور به عنوان یکی از کوریدورهای اصلی تردد گردشگران، خواستار همکاری مجموعه شهرستان برای احداث بازارچه صنایع دستی و سوغات شد.

در این جلسه فعالین و هنرمندان حوزه صنایع دستی  شهرستان بناب به ارائه نکته نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند.

گفتنی است در پایان جلسه از آموزشگاههای فعال صنایع دستی و از نفرات برتر که موفق به کسب نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی، در سال ۹۴ شده بودند تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.