کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌هایی، حمله داعش به زوار حسینی را محکوم کردند و به خانواده شهداء تسلیت گفتند.

تسلیت واشنگتن به خانواده شهدای انفجار حله

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، دستگاه‌های مختلف دولت آمریکا با صدور بیانیه‌هایی، حمله داعش به زوار حضرت سیدالشهداء در حله عراق را تسلیت گفتند.

ابتدا بیانیه‌ای از سوی وزارت خارجه دولت اوباما منتشر شد که در آن ضمن محکومیت این حمله، به خانواده «قربانیان» حادثه تسلیت گفته شده بود.

در این بیانیه آمده: «ما حمله تروریستی امروز داعش در یک مرکز خدماتی در حله عراق را به شدت محکوم می‌کنیم. گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که 80 نفر که در حال بازگشت از بازدید کربلا بوده‌اند، در حالی که بیشترشان برای صرف غذا گردهم آمده بودند، کشته شده‌اند.»

در ادامه آمده است: «ما عمیق‌ترین پیام تسلیت خود را به خانواده و دوستان قربانیان تقدیم می‌داریم. این کشتار نمونه دیگری از بی ارزش بودن جان آدمیان برای داعش و تلاش آنها برای کاشتن بذر اختلاف و جدایی در میان مردم عراق است.»

شورای امنیت ملی آمریکا هم در این خصوص بیانیه‌ای داده که از سوی دفتر سخنگوی کاخ سفید منتشر شده است.

در این بیانیه آمده: «بسیاری از کشتگان این حمله، زائر بوده‌اند از جمله زائرانی از ایران که از مراسم شیعی بزرگداشت اربعین در شهر کربلا بازمی‌گشته‌اند.»

داعشی‌ها امروز یکی از تروریست‌های انتحاری خود را با تانکری که با مواد شیمیایی قابل اشتعال پر شده بود، راهی حله کردند.

انتحاری داعشی یک اتوبوس حامل زائران ایرانی را دنبال می‌کند و در مکانی که معمولاً کاروان‌های ایرانی برای استراحت توقف می‌کردند، خود را به اتوبوس نزدیک و منفجر می‌کند.

زوار حضرت سیدالشهداء در میان شعله‌های آتش گرفتار آمدند و به شهادت رسیدند.

هنوز آمار نهایی از تعداد شهداء اعلام نشده ولی منابع ایرانی از ورود 80 پیکر به سردخانه و مشخص شدن هویت 71 ایرانی از این میان خبر داده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.