۸ وقف جدید به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در بخش های عمرانی و فرهنگی در استان قم به ثبت رسیده است .

۸ وقف جدید به ارزش ۵۰میلیارد ریال در قم ثبت شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم  در جمع خبرنگاران گفت: پیامبر اکرم اولین واقف در دین مبین اسلام است وترویج فرهنگ وقف در راستای ترویج رسالت پیامبر اکرم (ص) است.

وی به تجهیز وبازسازی ساختمان وابنیه امامزادگان اشاره کرد وافزود:هم اکنون در ۴۰امامزاده در سطح استان قم شصت پروژه عمرانی در حال اجرا است .

وی گفت: ۳۰ پروژه عمرانی در شرف بهره برداری است و ۳۰ پروژه دیگر هم در حال اجرا می باشد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قم گفت: در سال جاری ۸ وقف جدید به مبلغ ۵ میلیارد تومان در بخش های عمرانی وفرهنگی به ثبت رسیده و هم اکنون نیز اجرایی شده است .

حسینی مقدم برگزاری نشست های صنفی با حضور نخبگان واقشار در راستای ترویج فرهنگ وقف از جمله اقدامات انجام شده ذکر کرد واظهار داشت:طرح لبیک«یا رسول الله »در بقاع شاخص همراه با قرائت زیارت عاشورا وزیارت حضرت رسول از بعید با حضور نخبگان واصناف به منظور ترویج فرهنگ وقف وهمگانی شدن آن به همراه برگزاری مراسم سوگواری شام شهادت امام رضا علیه السلام در ۳۰ امامزاده برگزار خواهد شد .

وی با اعلام اینکه دهه وقف از ۷آذرماه آغاز وتا ۱۶ آذر ادامه خواهد داشت گفت:  کمک به مستمندان زندانی وایتام ودیدار با علما را از جمله برنامه های هفته وقف می باشد  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.