وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ۵۲ پیکر و همچنین تعدادی اعضای بدن متلاشی شده شهدای انفجار شهر حله به ایران منتقل شده که تشخیص هویت آنها در سازمان پزشکی قانونی زمان بر است.

مراحل شناسایی ۵۲ شهید شهر حله زمان بر است

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری ایرنا، سید حسن هاشمی روز شنبه پس از بازدید از سالن تشریح سازمان پزشکی قانونی در کهریزک گفت: در مورد شهدای شهر حله در عراق، شرایط برای تشخیص هویت سخت تر است زیرا در مورد حادثه سمنان اسامی مفقودان را در اختیار داریم اما در حادثه شهر حله عراق نمی دانیم چه کسانی از زائران هنوز به کشور بازنگشته اند.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در مورد حادثه حله می دانیم علاوه بر زائران ایرانی، زائران افغانی، ‌ پاکستانی و عراقی نیز وجود دارد که با همکاری ستاد اربعین و سازمان پزشکی قانونی برای تشخیص هویت قربانیان از حضور وابستگان آنان برای انجام آزمایش DNA استفاده می شود.  
هاشمی افزود: هم اکنون اجساد ۵۲ قربانی حله و تعدادی از اعضای بدن قربانیان به کشور بازگردانده شده است اما هویت آنها مشخص نیست، اما امکان پذیر است زیرا شناسایی هویت قربانیان منا که وسعت بزرگ تری داشت امکان پذیر بود.  
وی افزود: برای شناسایی هویت حادثه دیدگان قدم اول این است که بستگان آنها آزمایش دهند که در صورت لزوم مسئولان عراق نیز به ما کمک می کنند.  
هاشمی در مورد حادثه سمنان گفت: در این حادثه نیز ۳۶ پیکر به سازمان پزشکی قانونی منتقل شده و در جلسه ای که با استانداری تبریز برگزار شده قرار است همه اجساد پس از انجام DNA به تبریز منتقل شوند.
وزیر بهداشت گفت: قرار است مراسم تشییع این قربانیان روز چهارشنبه مصادف با شهادت امام رضا در تبریز برگزار شود.  
وی افزود: همه اجساد نمونه گیری و کدگذاری می‌شوند و اگر هویت تعدادی از قربانیان تا روز تشییع شناسایی نشود با توافق خانواده این افراد تمام افراد به صورت یک جا دفن می شود.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.