سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران با اشاره به جلسات فنی در این فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم کشورمان گفت: از نتایج مشخص است که مربیان بزرگ به ایران نمی آیند.

خبری از مربیان بزرگ والیبال نیست/ شانس سیچلو زیاد شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از والیبال ایران، انتخاب سرمربی تیم ملی این روزها به بحث اول والیبال کشورمان تبدیل شده است. بعد از اتمام المپیک و پایان قرارداد لوزانو گمانه زنی های زیادی راجع به سرمربی آینده تیم ملی صورت گرفت و رئیس فدراسیون انتخاب مربی را به بعد از بررسی عملکرد چند ماهه اخیر تیم و مشورت با کارشناسان والیبال موکول کرد. اما در حالیکه به زودی اسامی نامزدهای هدایت تیم ملی والیبال کشورمان از سوی مسئولان فدراسیون رسانه ای خواهد شد. 

بهروز عطایی در پاسخ به سوال اول پیرامون عملکرد مربیانی که بعد از ولاسکو به والیبال ما آمدند و سکان هدایت تیم ملی را به دست گرفتند اظهار داشت: در انتخاب این مربیان به دو نکته متفاوت لحاظ شد. کواچ مربی کم تجربه ای بود که بیشتر به بحث بازیگری اش توجه شده بود و عملکرد او و موفقیت نسبی اش در تیم باشگاهی مورد ارزیابی قرار گرفت اما در مورد لوزانو توجهات به تجربه مربی و موفقیت در رده ملی رفت.

وی ادامه داد: فدراسیون با دو رویکرد متفاوت پیش رفت و نگرش هم سویی نداشت. در ادامه هم دیدیم که به دلیل نتایج کسب شده رضایت کامل فدراسیون میسر نشد. کواچ و لوزانو نتوانستند از تمام پتانسیل والیبال ما استفاده بهینه کنند البته گاهی نتایجی را کسب کردند اما انتظاری که مردم داشتند برآورده نشد.

سرمربی تیم ملی جوانان کشورمان در مورد اینکه آیا با ادامه همکاری لوزانو موافق است یا خیر گفت: به نظر من بحث لوزانو یک بحث تمام شده می باشد زیرا مدل عقد قرارداد با او این کد را به ما می دهد که فقط تا پایان المپیک برای ما تاریخ مصرف داشت. فکر می کنم پیگیری این موضوع تلاش بی فایده و اتلاف وقت بوده و لوزانو قطعا رفتنی است.

سرمربی تیم کاله مازندران در مورد اینکه چه مربی و با چه سیاستی به درد تیم ملی کشورمان می خورد گفت: ابتدا باید دید چه انتظاری از سرمربی تیم ملی داریم. ما نیاز به مربی بزرگی داریم و این مربی هم حتما نباید از یک کشور خاص باشد. برای مثال ویتال هنین در کشور آلمان بسیار موفق کار کرد.

عطایی افزود: مربیان مطرح دنیا از لحاظ فنی تفاوت خیلی زیادی با هم ندارند ما نیاز به مربی داریم که قدرت رهبری و حاکمیت بر مسانل حاکم بر تیم را داشته باشد. مربی با این ویژگی بیشتر به درد ما می خورد تا یک مربی فنی بدون توانایی مدیریت. البته احساس می کنم مسیر به سمتی است که مربیان بزرگ وارد ایران نشود و بخت سیچلو برای سرمربی گری از همه بیشتر است. این را می شود از نوع مصاحبه ها و ادبیاتی که به کار می رود برداشت کرد. در جلساتی که در فدراسیون داشتیم جمع بندی صحبت کارشناسان این بود که لوزانو به دلایل مختلف نباشد و سیچلو هم سرمربی خوبی نیست. همه می دانند که سیچلو بهترین گزینه ما نخواهد بود.

عطایی در پاسخ به این سوال که گزینه پیشنهادی اش برای تیم ملی ایران چه کسی است خاطر نشان کرد: مربیان بزرگ زیادی وجود دارند وقتی سیاست فدراسیون حضور در جمع ۴ تیم پایانی المپیک است پس باید مانند سایر تیم های قدرتمند  هزینه و سرمایه گذاری کرد. خوشبختانه فدراسیون مشکل مالی ندارد و این دست ما را در انتخاب مربی باز می گذارد. به نظر من آناستازی گزینه خوبی است هرچند گفته می شود که او دستیاران زیادی می خواهد اما این مورد عجیبی نیست کواچ هم دستیاران زیادی داشت او حتی برای تیم ب ما هم مربی آورد. مائورو بروتو، آلکنو، هنین، خاویر وبر و دانیله کاستلانی مربیانی هستند که در تیم های بزرگ دنیا کار کردند و به خوبی توانستند آن تیم ها را اداره کنند. نگاه ما اگر به المپیک است باید مربی در راس کار قرار دهیم که انتظارات را برآورده کند و گرنه ما در ۲ سال اول با هر مربی حتی ایرانی هم نتایج مدنظر را کسب می کنیم. در لیگ جهانی نتایج خوبی و در قهرمانی آسیا هم قهرمان خواهیم شد ولی باید نگاه بلند مدت داشته باشیم و مربی بزرگی جذب کنیم تا خواسته های ما را برای موفقیت  در المپیک ۲۰۲۰ برآورده کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.