تبریز- شهردار تبریز در دیدار با معاون فرهنگی و مدیر ارتباطات آستان قدس علوی، بر لزوم پی‌ریزی و تقویت همکاری‌های عملی بین دو طرف تاکید کرد.

زمینه‌های همکاری تبریز و آستان‌قدس‌علوی‌ توسعه می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، صادق نجفی در دیدار با معاون فرهنگی و مدیر ارتباطات آستان قدس علوی،  با اشاره به اجتماع عظیم اربعین حسینی، اظهار داشت: مدیریت منسجم این آئین جهانی، بار دیگر قدرت وحدت و مودت شیعیان را به اثبات رساند.

شهردار تبریز اضافه کرد: این شکوه و عظمت که سال‌به‌سال، با نشاط بیشتری برگزار می‌شود، ریشه در عنایات ائمه(ع) دارد و  به یکی از افتخارات مهم جهان تشیع تبدیل شده‌است.

وی یادآور شد: تبریزبه عنوان  نخستین پایتخت جهان تشیع، از دیرباز در خدمت تقویت علمی و عملی جبهه جهانی اسلام بوده و نقش خود را با تقدیم مجاهدان و عالمان وارسته ثابت کرده است.

 نجفی متذکر شد: علامه امینی(ره) از علمای بنامی است که با تالیف ماندگار خود «الغدیر»، بیشترین نقش را در تبیین سیره امام علی‌(ع) داشته است.

شهردار تبریز با اشاره به همکاری‌های کشورمان در برگزاری اجتماعات عزاداری عتبات عالیات، ادامه داد: شهرداری تبریز در همین راستا، در آستانه اربعین حسینی، بخشی از ظرفیت‌های خدماتی، رفاهی و فرهنگی خود را در مرز بین دو کشور و در شهر کربلا، معطوف خدمت به زائران کرد.

وی با اشاره به خواهرخواندگی تبریز و کربلا، اظهار امیدواری کرد، استمرار همکاری‌های شهرداری تبریز و آستان قدس علوی، زمینه همکاری‌های گسترده‌تر تبریز و نجف را فراهم بیاورد.

یوسف زید، معاون فرهنگی و مدیر ارتباطات آستان قدس علوی نیز در این دیدار، با تقدیر از مهمان‌نوازی شهردار تبریز خاطرنشان کرد: از ماه‌های گذشته و با اعلام خواهرخواندگی تبریز و کربلا شاهد اجرای برنامه‌های مشترک و موثری بین دو طرف بوده‌ایم.

وی با بیان این‌که در سفر مدیرکل روابط‌عمومی شهرداری تبریز به نجف، موضاعات مناسبی در ارتباط با همکاری‌ آستان قدس علوی و شهرداری تبریز بررسی شد، اضافه کرد: مصمم به عملی‌کردن موضوعات مطرح‌شده هستیم و امیدواریم با ایجاد بسترهای لازم، شاهد شکل‌گیری پل‌های ماندگار مابین تبریز و نجف شویم.

معاون فرهنگی آستان قدس علوی با اشاره به شناخت خود از زمینه‌های فرهنگی و مذهبی شهر تبریز، از مدفون‌بودن ۲۵ تن از علمای شاخص آذربایجانی  در حرم علوی خبر داد و گفت: معرفی چهره شاخص این علما، طرحی است که می‌تواند با اجرای برنامه‌های مشترک مورد توجه قرار بگیرد.

در پایان این دیدار، بیرق منور حرم امیرالمومنین(ع)، از سوی معاون فرهنگی و مدیر ارتباطات آستان قدس علوی تقدیم شهردار تبریز شد. دکتر نجفی نیز لوح نفیس منقش به عمارت شهرداری تبریز را تقدیم طرف عراقی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.