سعیدی گفت این رسم نامبارکی است که در حوادث اینچنینی، تقصیر را به گردن مدیر دون پایه یا مامور ساده می اندازند و مسئولان اصلی به راحتی از زیر بار آن فرار می کنند.

آخوندی باید از مردم عذرخواهی کند و استیضاح شود/ به راحتی میگویند خطای انسانی بوده و به اشتباهاتشان اعتراف نمی کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مشرق، محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، ‌آذرشهر و اسکو ضمن ابراز تسلیت به خانواده‌های کشته شدگان برخورد دو قطار مسافربری در سمنان، خواستار پاسخگویی و عذرخواهی مناسب عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در این زمینه شد.

سعیدی افزود: بنده معتقدم این حادثه بر اثر بی کفایتی و بی مبالاتی مسئولان وزارت راه و شهرسازی و همچنین مسئولین راه آهن‌ بوده است. زائرینی که عازم مشهد مقدس بودند و بخشی از آنها جزء هیات های عزاداری حسینی محسوب می شدند و هر ساله از تبریز در دهه آخر صفر به مشهد عازم می گردند بخش اعظم حادثه دیدگان را در بر می گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه قابل قبول نیست به بهانه خطای شخصی، ‌مسئولان مربوطه قصد داشته باشند از زیر بار مسئولیت این حادثه فرار کنند، افزود: بنده معتقدم که بی دقتی و عدم وجود تجهیزات و امکانات لازم در خطوط ریلی، زمینه ساز این حادثه شده است. جای سوال است در حالیکه قطاری در ایستگاه متوقف بوده، چگونه به قطار بعدی اجازه داده شده تا حرکت کند و با آن قطار برخورد نماید. نماینده مردم تبریز در خانه ملت با ابراز تاسف از عدم تجهیزات اطفای حریق در محل حادثه، گفت: متاسفانه نبود این تجهیزات سبب شد تا هموطنان مان در جلوی چشم اعضای خانواده‌ و عزیزانشان زنده زنده بسوزند.

وی درباره واکنش وزیر راه و شهرسازی نسبت به این حادثه دردناک گفت: ایشان ابتدا می بایست از سراسر مردم ایران و به وی‍ژه از مردم تبریز و آذربایجان عذرخواهی کند. به هرشکل این حادثه در حوزه مسئولیت آخوندی اتفاق افتاده و او باید توضیح دهد که چرا ناوگان حمل و نقل ریلی کشور به این شکل بی سر و سامان و فرسوده است.

وی با بیان اینکه میزان فرسودگی به حدی بوده که سیستم متوجه قطار متوقف شده در ایستگاه نبوده ادامه داد: مسئولین به راحتی می گویند که خطای انسانی روی داده و نمی خواهند به اشتباهات شان اعتراف کنند.

سعیدی معتقد است: معاون اول دولت که مسئولیت پیگیری این موضوع را برعهده دارد، باید‌ یک تیم کارشناسی فنی و غیرسیاسی را به محل حادثه اعزام کند و عوامل اصلی حادثه شناسایی و به مردم معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این حادثه باید مقصران اصلی شناسایی شوند و کار به چند نفر کارگر یا کارمند راه آهن تقلیل پیدا نکند. این رسم نامبارکی است که در حوادث اینچنینی، تقصیر را به گردن مدیر دون پایه یا مامور ساده می اندازند و مسئولان اصلی به راحتی از زیر بار آن فرار می کنند.

سعیدی افزود: مسئولان دولتی و وزارت راه و شهرسازی باید بدانند که ما در سال 2016 زندگی می کنیم و نباید امکانات و تجهیزات مان اینقدر ابتدایی باشد که دنبال بهانه های نخن ما شده ای مانند ترمز نگرفتن قطار یا خطای سوزنبان بگردند. اساسا مشخص نیست حواس مسئولان کجا پرت است که به فکر تجهیز زیرساخت ها نیستند.

وی از رئیس مجلس نیز درخواست کرد تا ماموریتی به کمیسیون عمران و کمیسیون اصل 90 محول شود تا به صورت مشترک تیمی را به سمنان اعزام کنند و ریشه ها و عوامل حادثه شناسایی و معرفی شوند و ما به عنوان نمایندگان مجلس انتظار داریم که تصمیمات مناسبی از سوی دولت اتخاذ شود.

عضو کمیسیون فرهنگی به سرگردانی خانواده های قربانی حادثه سمنان نیز پرداخت و گفت: این خانواده ها در سمنان، دامغان و تهران حیران و سرگردان هستند و کسی به آن ها پاسخگو نیست. این خانواده ها جنازه های عزیزان شان را نتوانسته اند تحویل بگیرند. این معنی ندارد که با وجود داغدار بودن این خانواده ها، نمک بر روی زخم آن ها پاشیده شود و مسئولان وزارت راه باید پاسخگو و مسئولیت پذیر باشند که چرا در این خصوص ضعیف عمل می کنند.

سعیدی در پایان نسبت به طرح سوال یا استیضاح وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: ما از تمامی ظرفیت های قانونی در این زمینه حتما استفاده خواهیم کرد و به این سادگی از روی این فاجعه عبور نخواهیم کرد. تماس هایی برای طرح نامه استیضاح در حال شکل گیری است و بنده نیز با استیضاح وزیر راه و شهرسازی موافق هستم و باید این اتفاق رخ دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.