آمل- فرماندار ویژه آمل گفت: سرمای هوا و بارش غافلگیرانه برف حدود ‌هزار میلیارد ریال خسارت در بخش‌های متعدد این شهرستان بجا گذاشته است.

بارشهای غافلگیرانه در آمل هزار میلیارد ریال خسارت بجا گذاشت

به گزارش قدس آنلاین، احمد منفرد شامگاه شنبه در جلسه مدیریت بحران با محوریت رسیدگی بر خسارات محصولات باغی این شهرستان گفت : این بارش غافلگیرانه پاییزی در شهر ۶۰ سانت و در بخش امام‌زاده عبدالله حدود ۱۲۰ سانتی‌متر باریده و دمای هوا ۱۵ درجه کاهش یافت.

وی با تاکید براینکه همزمان با تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرستان در استان نیز این ستاد به طور ضروری فعال شده و تمام دستگاه‌های استانی در آماده‌باش قرار گرفتند افزود: این بارش خسارت جبران‌ناپذیری را در بخش‌های مختلف شهرستان به بار آورده که بیشترین آن در بخش کشاورزی بوده است.

منفرد با اعلام اینکه در آمل با وجود ۳ هزار هکتاری زیر کشت مرکبات نباید مشکلی در زمینه فروش داشته باشیم گفت: با ایجاد شرایط نامناسب نباید به گونه‌ای باشد که قیمت فروش این محصول با محصول کشاورزی هیچ سنخیتی داشته باشد تا زحمات باغداران را زیر سوال ببرد.

رئیس ستاد مدیریت بحران آمل برآورد اولیه خسارت بارش برف در شهرستان را حدود یک‌ هزار میلیارد ریال بیان و عنوان کرد: این خسارت حدود ۸۰ درصد آن در بخش کشاورزی شامل می‌شود که بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در دیگر بخش‌های آسیب‌دیده آمل چون واحدهای صنعتی و تولیدی شهرک‌ها، واحدهای مسکونی تعیین نشده و برآورد آن از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

منفرد با بیان اینکه در این بارش سنگین برف عمده‌ترین آسیب به مرکبات، صیفی‌جات، سبزیجات، کیوی و کاهو و کلزا دیده است تصریح کرد: شب اول پس از بارش برف این شهرستان با یخ‌زدگی مواجه نبوده اما در شب دوم به دلیل دمای چهار درجه زیر صفر به مرکبات برداشت نشده آسیب رسانده است.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به سه راهکار تازه‌خوری، شب عید و صادرات برای باغداران را ضرورت لازم ندانست و گفت: ابتدا باید اطلاع دقیقی از وضعیت مرکبات و محصولات باغی به‌دست آید بنابراین ضرورت کار بر این است تا در اولین فرصت ممکن محصول برداشت شده تا به بازار برسانیم.

وی اضافه کرد: به منظور ساماندهی محصولات باغی با هماهنگی شهرداری آمل بازارچه‌ای برای باغداران در سطح شهر در نظر گرفته شد تا محصول خودشان را به طور مستقیم بفروشند.

منفرد با تاکید براینکه به‌دلیل تولید و عرضه زیاد این محصول در بازار قیمت محصول کاهش می‌یابد و این به ضرر صاحبان باغی است اظهار داشت: بنابراین باید کنترل قیمت از سوی اداره تجارت و صنعت شهرستان صورت گیرد و این محصولات نیز در بازار تهران و استان نیز تحت پوشش قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.