یزد- محمدرضا تابش با بیان اینکه دانشگاه زمینه ساز دستیابی به توسعه پایدار است گفت: برقراری توسعه پایدار در گرو استفاده از نیروی انسانی توسعه یافته بوده و تحقق این موضوع مهمترین ماموریت دانشگاههاست.

توسعه پایدار در گرو استفاده از نیروی انسانی توسعه یافته است

به گزارش قدس آنلاین، رییس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در توسعه کشور گفت: متأسفانه تاکنون دانشگاه‌های استان و کشور آن طور که باید و شاید نتوانستند در راستای پیشرفت استان و کشور نقش آفرینی کنند.

تابش افزود: برخورداری از روحیه تلاش و سخت کوشی، یکی از مهمترین دلایل پیشرفت گذشتگان در عرصه‌های مختلف است.

نماینده مردم اردکان در مجلس رفع مشکلات و معضلات دانشگاهیان را ضروری دانست و ادامه داد: دانشگاهیان باید بیش از پیش نسبت به حفظ ظرفیت‌های مختلف استان و ارتقای دستاوردهای گذشتگان احساس مسئولیت کنند.

وی با یادآوری فرمایشات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره وجهه علمی دارالعباده و دارالعلم یزد تصریح کرد: این استان باید نقش مضاعفی در پیشرفت علمی و اقتصادی داشته باشد و در این راستا دانشگاه ها وظیفه خطیری برعهده دارند.
نماینده مردم اردکان مجلس شورای اسلامی تشکیل صندوق تحقیق و توسعه و شورای هماهنگی و هم اندیشی صاحب اختیار، شناسایی و هدایت نخبگان از مقطع دانش آموزی و تلاش برای ایجاد رشته های تقاضامحور را از راهکارهای مناسب رشد و توسعه استان در حوزه آموزش عالی عنوان کرد.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه استان یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت رفع مشکلات دانشگاه‌ها گفت: سطح کیفی خروجی مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استان بررسی شود.

محمدرضا صباغیان با اشاره به وضعیت مطلوب آموزش عالی در استان اظهار داشت: کارگروه رفع مشکلات آموزش عالی و دانشگاه‌ها در استان تشکیل شود.

وی با تأکید بر همراهی و همکاری دانشگاه‌ها با دستگاه‌های مختلف استان خاطرنشان کرد: تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه‌های یزد که در حال حاضر در ادارات استان مشغول به فعالیت هستند باید بررسی و اعلام شود.
صباغیان  گفت: باید شرایط استفاده از دانشجویان نخبه در استان فراهم شود.

سید ابوالفضل موسوی نماینده یزد و اشکذر نیز بر لزوم تربیت مدیران علمی و دانشگاهی و مشارکت دانشگاه ها در طرح هایی از جمله آمایش استان و اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.
کمال دهقانی فیروزآبادی نماینده تفت و میبد نیز هم با تاکید بر مستحکم شدن ارتباط بین دانشگاه‌ها و صنایع گفت: آموزش‌های دانشگاهی باید متناسب با نیاز صنایع ارائه شود، چرا که پیشرفت و توسعه استان در بخش های مختلف با توجه به صنعتی بودن یزد از این طریق محقق خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.