یزد- معاون استاندار یزد با اشاره به ظرفیت مهدویت و پیام جهانی حضرت امام زمان (عج)گفت: برنامه های مهدویت برای ایجاد شرایط وفاق و همدلی در جامعه به سمتی که مصداقی از وحدت ملی و انسجام اجتماعی را فراهم کند، اجرا شود و مورد توجه قرار گیرد.

برنامه های مهدویت باید ایجاد وفاق و همدلی را در جامعه ایجاد کند

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی طالبی  امروزدرنشست ستاد هماهنگی فعالیتهای مهدوی استان اظهارداشت: در موضوعات و برنامه های فرهنگی و  مذهبی هر چه اتکا به حضور مردم و نقش نهادهای مردمی بیشتر باشد، درجۀ اهمیت و کیفیت کار افزایش پیدا می کند و مردم در متن موضوعاتی که  انتظار داریم به آن توجه شود، قرار می گیرند.
وی افزود: موضوع آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) با سایر برنامه های مذهبی، قدری متفاوت است زیرا آغاز امامت فردی است که رهبری این کشور را بر عهده دارد و در زمینه اهتمام به این موضوع یک وظیفه و مسئولیت دوچندانی از این جهت بر دوش ما است.
طالبی تصریح کرد: ضرورت دارد مدیران دستگاه های مختلف با تاکید بر حضور نهادهای غیر دولتی، سازمان های مردم نهاد و هیئت های مذهبی شرایط را برای حضور مردم در برنامه های مهدویت فراهم کنند و با توجه به اهمیت قابل توجه در زمینۀ فرهنگ سازی، آموزش و تبیین موضوع مهدویت به نسل جدید و به ویژه دانش آموزان و دانشجویان، نقش آموزش و پرورش و دانشگاه ها در این زمینه بسیار مهم است.


معاون استاندار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آسیبی که متاسفانه کشور ما با آن مواجه شده، تبدیل مناسبت های مذهبی به عرصۀ رقابت های سیاسی و جناحی و بهره برداری های خاص از این برنامه ها و مناسبت هاست.

طالبی افزود: موضوع امام زمان(عج) موضوعی جهانی است و تنها منحصر به شیعه و مسلمان ها نمی باشد، بحث مهدویت در ادیان گوناگون دنیا آمده است و به دنبال پیام های مشترک و ارزش های انسانی در همۀ ادیان هستیم برای اینکه ثابت کنیم مهدویتی که ما از آن صحبت می کنیم بحثی فراگیر و جهانی است.


وی خاطرنشان ساخت: با اینکه همواره از مشترکات جهانی صحبت می کنیم گاهی کوچکترین زاویه ای را در جمع های خودمان تحمل نمی کنیم و متاسفانه در کم ترین اتفاق و موضوعات، انواع اتهام ها را روانه یکدیگر می کنیم.


معاون استاندار افزود: لازم است برنامه های مهدویت در راستای تقویت وحدت و انسجام ملی باشد و در این زمینه برای هم وطنان اهل سنّت  نیز باید به صورت شیرین و جذّاب برنامه هایی را ارائه کنیم تا از ظرفیت و فضای مهدویت، نهایت بهره مندی مؤثر انجام شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.