«تهران بیست» در قسمت دهم با تسلیت به هموطنان و بازماندگان فاجعه حله و حادثه قطار سمنان آغاز شد.

ملت ایران عزادار هستند٬ مسئولان نباید سکوت کنند!

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛   «تهران بیست» در قسمت دهم با تسلیت به هموطنان و بازماندگان فاجعه حله و حادثه قطار سمنان آغاز شد.

چرا خیابان مجاور مرکز خرید میلاد نور شب ها بسته می شود :

در بخش میز پیگیری خبر، حسین کلهر به بسته شدن خیابان مجاور مجتمع میلاد نور در برخی از ساعات روز اشاره کرد و از بی تفاوتی مأموران نسبت به این اقدام گفت و همچنین در ادامه از مقدار وام مسکن إعطایی به درخواست کنندگان گفت و گلایه کرد.  

حمل و نقل عمومی اولویت مردم در سامان شهر:

پس از آن إقبال شاکری؛ عضو شورای شهر تهران مهمان تلفنی تهران بیست شد و گفت: محدودیت های دولت برای تأمین بودجه برای خرید اتوبوس و متروهای جدید باعث بیشتر شدن ترافیک های شهری در زمان بارش برف و باران است. توسعه حمل و نقل عمومی که خواسته شهروندان است، با تاخیر فراوان انجام می شود؛ چون دولت مساعدت لازم را ندارد.

او درباره دلایل ترافیک ادامه داد: سیستم انقباضی مالی برای رسیدگی به حمل و نقل عمومی کمک میکند که مترو و اتوبوس بیشتر شود. به شرطی که تزریق بودجه لازم انجام شود. مطمئن باشید یکی از اولویت های درخواست مردم در حوزه شهری سامان بخشیدن به اوضاع حمل و نقل عمومی است که باید انجام شود.

کمی مهربان تَر باشیم :

وی در پایان گفت: در اوضاع ترافیک های شهری و سرد تهران کمی مهربان تَر باشیم و اگر با ماشین های خالی تردد میکنیم، حداقل شهروندانمان را در مسیر سوار کنیم و کمی اخلاق مدار باشیم یا بی جهت با ماشین های خالی در شهر تردد نکنیم. از سوی دیگر رانندگی تاکسی، در مسیر شهروندان را جا به جا کنند به جای اینکه فقط دنبال مسافران "دربست" باشند!

️توجیهات درباره حادثه قطار قانع کننده نیست : 

سیده فاطمه مقیمی؛ کارشناس حمل و نقل مهمان ویژه "تهران بیست" بود که به بهانه فاجعه برخورد قطارها در سمنان پا به این برنامه گذاشته بود، در ابتدای حرف هایش گفت: توجیهی که برای این حادثه گفته شد، من را قانع نکرد. نمیشود فقط راننده لوکوموتیو را مقصر بدانیم. این بزرگترین آسیب به یک جامعه است؛ چون شما فقط چهل خانواده را عزادار نمی بینید. امروز ملت ایران عزادار است. چرا علاج واقعه را قبل از واقعه نکردید!؟  

٨٠ میلیون نَفَر عزادار هستند : 

او از وضعیت رسیدگی به این ماجرا گلایه کرد و گفت: فقط فراموشی یک نَفَر برای تحویل دادن پست به نَفَر بعدی است یا مسائل فنی هم پشت این قضیه هست؟ ما هنوز زیرساخت های لازم در ناوگان مسافربری مناسب با جهان را نداریم. سیستم ترمز وقتی با یک برودت اینقدر دچار نقصان میشود که باید برای تعمیر قطار را متوقف کرد، یعنی ما در زیرساخت مشکل بزرگ داریم و فقط سوزن بان مقصر نیست.

این کارشناس در پایان گفت: تا وقتی عامل اصلی این حادثه مشخص نشود، نمیتوان حکم صادر کرد که وزیر باید استیضاح شود یا نه؟ باید مقصر این حادثه توسط کارشناس رسمی و مقام تعیین شده به جامعه إعلام شود. نباید در این باره پیش داوری کرد، حداقل درخواست این است که بررسی بیشتری برای ناوگان ریلی، هوایی و جاده ای داشته باشند تا دیگر شاهد این بحران های فاجعه آمیز نباشیم.  

مسئولان نباید سکوت کنند :

او سکوت مسئولان در برابر رسانه ها و مردم را اقدامی غلط دانست و گفت: کاش مسئولین به جای سکوت و موکول کردن پاسخگویی به زمان های آینده درد مشترک را با مردم تقسیم کنند و درباره جزییات این اتفاق به مردم پاسخ بدهند. وقتی میخواهیم جایگاهی را به دست بیاوریم، خیلی تلاش میکنیم اما به محض به دست آوردن آن جایگاه دیگر همه چیز یادمان میرود.

هیراد حاتمی در خاتمه این گفتگو در واکنش به اقدام منفعلانه برخی نسبت به إیجاد کمپین هایی برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: اینقدر عجله نداشته باشیم، برای واکاوی انفعالی و کنار گذاشتن یک نَفَر بگذاریم مسیر عاقلانه این ماجرا طی شود تا دلایل اصلی این فاجعه پیدا شود.

گفتنی است "تهران بیست" با اجرای هیراد حاتمی، محمد دلاوری و حسین کلهر شنبه، یکشنبه و دوشنبه ساعت ٢٠ به تهیه کنندگی محمدحسین رضوی روی آنتن میرود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.