وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که 15 کشور اروپایی همراه با برلین با انتشار بیانیه‌ای خواستار از سرگیری مذاکراتی سازنده با دولت روسیه به منظور جلوگیری از رقابت تسلیحاتی احتمالی شدند.

اشتاین مایر: امنیت اروپا در خطر است/اعتماد میان کشورهای اروپایی و روسیه شکننده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، «فراتک والتر اشتاین مایر» در گفت وگو با روزنامه آلمانی «دی ولت» گفت که 15 کشور اروپایی همراه با برلین با انتشار بیانیه‌ای  خواستار از سرگیری مذاکراتی سازنده با مسکو به منظور جلوگیری از رقابت تسلیحاتی احتمالی شدند.

به گفته وزیر خارجه آلمان کشورهای امضا کننده این بیانیه که همگی جزء «سازمان امنیت و همکاری اروپا» هستند نگرانی عمیق خود را از شرایط کنونی کشورهای اروپایی ابراز کرده و خواستار انعقاد یک معاهده درباره سلاح های متعارف با دولت روسیه شدند.

«اشتاین مایر» اضافه می کند : امنیت اروپا در خطر است، شاید در شرایط کنونی ارتباط با روسیه مشکل باشد اما بیش از هر زمانی به گفت وگو با مسکو نیاز داریم.

وی ضمن اشاره به اختلاف مسکو و کشورهای اروپایی به خاطر الحاق کریمه به روسیه هشدار داد: هم اکنون اعتماد بین روسیه و کشورهای اروپایی به شدت شکننده است و ممکن است که موجب رقابت تسلیحاتی در سراسر قاره اروپا شود.

دولت روسیه سال 2007 تعهد به معاهده کنترل تسلیحات متعارف را تعلی و در اواخر همان سال به طور کامل از این معاهده خارج شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.