ساری- رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر لزوم بیمه باغات توسط باغداران برای کاهش خسارت تولید تاکید کرد.

باغ های اندکی در مازندران بیمه هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی مازندران، دلاور حیدرپور در جلسه شورای کشاورزی استان افزود: بیمه محصولات کشاورزی دغدغه کشاورزان و مسولان را کاهش می‌دهد که متاسفانه سطح کمی از باغ‌ها زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار دارند.

وی با بیان اینکه کشاورزان نسبت به گسترش بیمه محصولات خود اقدام کنند، اضافه کرد: امسال ۱۶۰۰میلیارد تومان مصوبه بیمه کشاورزی داریم که امیدواریم تخصیص پیدا کند و با گسترش بیمه محصولات کشاورزی، توان پرداخت بیمه ها نیز افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: براساس دستور معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه مقرر شد ۱۰۰ میلیارد تومان برای یارانه مرکبات و کیوی پرداخت شود که تاکنون اقدامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت نگرفته است!

حیدرپور تاکید کرد: اگر باغداران افزایش عملکرد داشته باشند سود بالاتری عایدشان می‌شود و نگرانی بابت هزینه تمام‌ شده ندارند.

وی خطاب به کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی، تصریح کرد: امیدمان به شما همکاران مراکز جهاد کشاورزی است و کمبود امکانات را می‌پذیرم اما با افزایش نیروی انسانی در مراکز باید گام‌های بلندتری در بخش کشاورزی برداشته شود.

حیدرپور با اشاره به اینکه پهنه‌ بندی روستاها و عرصه‌ها از سال گذشته اجرایی شد، گفت: سال گذشته در کشور چهار استان به‌عنوان پایلوت نظام نوین ترویج مشخص شد و هشت استان داوطلب اجرای طرح نظام نوین ترویج شدند که یکی از استان‌ها مازندران بوده و این طرح در ۱۰ شهرستان استان اجرا گردید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.