قائم شهر- نماینده مردم قائم شهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی گفت: کرکره شهرک های صنعتی در مازندران پایین کشیده شد و ۸۵ درصد واحدهای تولیدی تعطیل می باشند.

۸۵ درصد واحدهای تولیدی مازندران تعطیل است/دولت معدل خوبی ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکترسیدعلی ادیانی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی بیان کرد: واحدهای تولیدی در تهیه مواد اولیه با فقر منابع مالی مواجه اند و سرمایه در گردش شان به صفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها ۱۵درصد شرکت ها در شهرک های صنعتی فعال می باشند، خاطرنشان کرد: این آمارها متاسفانه واقعی بوده و وضعیت موجود برای اقتصاد کشور خوب نیست.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اساسی ترین نیاز امروز مردم را اشتغال عنوان نمود و گفت: در بحث اشتغال دولت و مجلس باید شرمنده باشند.

ادیانی اضافه کرد: اگر ۷۰ درصد واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی در حوزه انتخابیه اینجانب فعال شوند و از ظرفیت های اشتغال البرز مرکزی هم استفاده شود، بخش قابل توجهی از بیکاری منطقه مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت می گوید پول نداریم، خاطرنشان کرد: قبول ندارم که دولت پول ندارد و معتقدم همه کارها را پول حل نمی کند بلکه مدیریت ها می توانند کمک شایانی کنند.

معدل مدیریت دولت پایین است

نماینده مردم قائم شهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی معدل عملکرد دولت را پایین خواند و تاکید کرد: متاسفانه از ظرفیت مجمع نمایندگان مازندران به خوبی استفاده نشده و دستگاه های اجرایی در همه ابعاد از این پتانسیل استفاده نکردند.

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی اعتبار مورد نیاز تعریض محور سوادکوه در منطقه زیراب و شیرگاه را ۱۶۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: در مدت ۱۱ماه به سه شرکتی که در تعریض این محور از پل سفید تا قائم شهر فعال بودند، ریالی پرداخت نشده بود.

ادیانی اضافه کرد: با پیگیری نمایندگان شهرستان قائم شهر ۵۲ میلیارد تومان مطالبه پیمانکاران در قالب اوراق قرضه پرداخت گردید و هم اکنون بصورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای تعریض این محور در مناطق سرخکلا و بالازیراب نیازمند تملک زمین می باشیم و در این ارتباط دستور پرداخت ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی صادر شد.

ادیانی در رابطه با ادامه فعالیت کارخانه کُک سازی البرز مرکزی یادآور شد: در پایان مجلس هشتم مجوز زیست محیطی کُک سازی البرز مرکزی دریافت شد ولی متاسفانه دکتر ابتکار مجوز مذکور را مجدداً در مسیر کارشناسی قرار داد که لغو مصوبه دولت توسط ایشان خلاف قانون بوده و تنها باید با مجوز هیئت دولت باطل می گردید.

در جریان واگذاری کارخانه نساجی قائم شهر نبودیم

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی در رابطه با چگونگی واگذاری کارخانه نساجی شماره یک قائم شهر گفت: بنده و دیگر نماینده مردم قائم شهر از تصمیم شورا و شهرداری مبنی بر خرید کارخانه نساجی مطلع نبودیم.

ادیانی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که شهرداری قائم شهر که از نظر مالی در تنگنا قرار دارد چگونه می تواند کارخانه ورشکسته ای را احیا کند و آیا این اقدام، کاری تبلیغاتی نبوده است، اظهار امیدواری کرد که احیا کارخانه نساجی شماره یک به سرانجام برسد.

وی یادآور شد: شهرداری قائم شهر مکلف است کارخانه را احیا و در نهایت به بخش خصوصی واگذار نماید.

ادیانی در رابطه با ادامه فعالیت کارخانه نساجی مازندران گفت: سرمایه گذار ترک به تعهدات خود عمل نکرد و هم اکنون سرمایه گذار دیگری جایگزین شد و با انتصاب مدیران کارآمد، دستگاه های جدیدی را فعال و هم اکنون هزینه های خودش را پاسخگوست.

دولت ها در بحران های مازندران به تعهدات خود عمل نکردند

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت ها به تعهدات و مصوبات خود در بحران های سال های ۸۶ و ۹۲ و طوفان چندماه گذشته عمل نکردند، از دولت آقای روحانی خواست حداقل به تعهدات در بحران طوفان عمل کرده و خسارت بحران برف اخیر را جبران کند.

ادیانی خسارت بحران برف به بخش کشاورزی را ۹۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در همه جای دنیا دولت ها مکلف هستند در حوزه کشاورزی یارانه بدهند و اشکال کار اینجاست که تاکنون هیچ دولتی لایحه ای به مجلس نداده تا درختان میوه و اشجار مثمر بیمه شوند و باید این کار صورت گیرد و بصورت قانون شود.

بحث های کارشناسی نباید سیاسی شود

نماینده دو دوره مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تنش بوجود آمده میان نمایندگان استان در رابطه با انتخاب بندر امیرآباد بعنوان منطقه آزاد تجاری گفت: بحث های کارشناسی را نباید منطقه ای، قومی و سیاسی کرد.

ادیانی اضافه نمود: ۱۱ نفر از نمایندگان استان در نامه ای به رئیس جمهور سه منطقه امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر را برای انجام کار کارشناسی معرفی کردند که در نهایت با تشخیص کارشناسان، بندر امیرآباد انتخاب شد.

در عزل و نصب ها دخالت نمی کنم

 نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در امور اجرایی و عزل و نصب ها دخالت نمی کنم، اظهار کرد: یک رویه وجود دارد که مدیران اجرایی در انتصابات خود از نمایندگان مشاوره می گیرند که نوعی تعامل منطقی بوده و الزام قانونی ندارد.

ادیانی اضافه کرد: اگر مدیری سه ویژگی تدیّن، انقلابی بودن و کارآمدی را داشته باشد با آن مخالفت نمی کنم.

کارت های سوخت باید حفظ گردند

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در رابطه با وضعیت کارت های سوخت گفت: به فوریت حفظ کارت های سوخت رای دادیم  چراکه یکی از کارکردهای مهم آن جلوگیری از قاچاق سوخت می باشد.

ادیانی تاکید کرد: با حفظ کارت های سوخت، نفس قاچاقچیان حبس خواهد شد و با جدیت این کار را پیگیری می کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.