سمنان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان از ثبت ۵۲ وقف جدید به ارزش ریالی ۱۰۰ میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت:‌ این موقوفات در زمینه های بهداشت، درمان و سلامت، ایجاد موقوفات برای خدمت به زائران امام رضا(ع)، ازدواج جوانان و کمک به آزادی زندانیان بوده است.

۵۲ وقف به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در استان سمنان ثبت شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح ۱۳ طرح عمرانی در جوار بقاع متبرکه استان همزمان با هفته وقف اظهار کرد: ‌۲۰ هزار مترمربع از مجموع این طرح های عمرانی به بازسازی رقبات و موقوفات و احداث، توسعه و مرمت و ۴۰ هزار مترمربع برای بقاع متبرکه اختصاص دارد.

وی هزینه اجرای این طرح ها را بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این طرح ها شامل کاشی کاری، احداث سالن چند منظوره، مسطح و محوطه سازی بقاع متبرکه، تکمیل صحن بقاع و اجرای عملیات سردر، ‌ ساخت زائرسرا و سرویس بهداشتی است.

وی با اشاره به توجه سازمان اوقاف به طرح وقف مشارکتی گفت: اداره کل اوقاف سمنان در نظر دارد در راستای اجرای طرح وقف مشارکتی رقباتی را در تعدادی از مدارس استان به صورت پایلوت ایجاد کرده تا درآمد آن صرف هزینه های جاری این مدارس از جمله هزینه های آب و برق شود.

وی دیدار با خانواده معظم شهدا، زنگ انشا در برخی از مدارس با هدف فرهنگ‌سازی وقف در مدارس، دیدار با جامعه ایثارگران، نشست صمیمی با فعالان قرآنی، برپایی مراسم عطرافشانی ضریح مطهر امامزادگان و قبور مطهر شهدا را از جمله برنامه های هفته وقف در استان عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ادامه داد: نشست تخصصی با بانوان باعنوان «وقف و بانوان ولایی»، اهدای خون توسط اصحاب وقف و بقاع متبرکه، عیادت از بیماران و اهدای بسته‌های متبرک، طرح ویزیت رایگان بیماران در جوار بقاع متبرکه، برگزاری محافل انس با قرآن و رونمایی از تله‌فیلم «داررش» از دیگر برنامه‌های شاخص هفته وقف است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.