معاون وزیر جهادکشاورزی از اختصاص یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای توسعه آبیار تحت فشار در اراضی کشاورزی کشور خبر داد.

اختصاص ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای توسعه آبیاری تحت فشار در کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، علی مراد اکبری عصر امروز در بازدید از پروژه های آبیاری شهرستان مهران اظهار داشت: شهرستان مهران در زمینه آبیاری تحت فشار دو پروژه در حال اجرا دارد، یکی در بخش صالح آباد با ۲۴۰ هکتار که کار ۱۰۰ هکتار آن به اتمام رسیده و در مرحله بهره برداری است و دیگری هم شبکه آبخور کنجانچم با چهار هزار هکتار که تاکنون کار یک هزار و ۵۰۰ هکتار ان به اتمام رسیده است.

وی عنوان کرد:  انتظار می رود با بهره برداری کامل از این پروژه ها شاهد تحول خوبی در توسعه زیرساخت های مناسب در بخش کشاورزی استان ایلام باشیم.

اکری اظهار داشت: دولت امسال برای تحت پوشش قرار دادن اراضی کشاورزی کشور به روش های جدید آبیاری نوین یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد کرد که ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور را شامل می شود.

وی افزود: ۵۰۰ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای این طرح تصویب شده که تا کنون ۲۰۰ میلیون دلار آن اختصاص یافته و در اختیار استان ها قرار گرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی شرایط اراضی استان ایلام برای تحت پوشش کردن آن به شبکه  نوین آبیاری را مناسب دانست و گفت: بیش از ۱۵ میلیارد تومان برای اجرای این طرح اختصاص داده شده که ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان را تحت پوشش قرار می دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.