نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از بحث اشتغال بیشترین مراجعات مردمی به دفتر ناشی از سوء عملکرد شهرداری و شورای شهر است.

عملکرد شهرداری بعد از اشتغال بیشترین اعتراضات مردمی را دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، همایون قنواتی عصر چهارشنبه در نشست خبری با تسلیت شهادت تعدادی از زائران حسینی در حادثه حله و حادثه قطار سمنان اظهار کرد: روز مجلس و همچنین بیان پیگیری ها و گذشتن ۶ ماه از فعالیت مجلس جدید دو علت برگزاری این نشست خبری هستند.

وی افزود: برای توسعه هر منطقه ای رعایت شرایط محیط زیست امری بسیار واجب و غیرقابل انکار است و اگر محیط زیست اشکالاتی را وارد می داند، قطعا برای داشتن توسعه پایدار لازم و ضروری است.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتقال آب، احیای رودخانه کارون و گرد و غبار سه مسئله محیط زیستی در خوزستان هستند که برای ریزگردها با مسئولان کشوری جلسات بسیاری برگزار کردیم تا یک حساسیت برای آنها ایجاد و بدانند برای حل این معضل نمی توان به امکانات استانی اکتفا کرد.

یوسفی بیان کرد: مقرر شده تا یک طرحی برای گرد و غبار خوزستان با همکاری اساتید دانشگاهی و محیط زیست نگارش شود که مثل طرح موفق احیای دریاچه ارومیه به یک مدل خوب، قابل اجرا و البته با نتیجه تبدیل شود.

وی ادامه داد: با ارای این طرح کانون های گرد و غبار در فاصله زمانی پنج تا ۶ ساله کنترل شوند. همچنین روش های کنترل تعیین و میزان اعتبارات موردنیاز هم مشخص شده است.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آثار منفی گرد و غبارهای با منشأ داخلی بسیار بدتر از گرد و غبارهای با منشأ خارجی است، گفت: در وقوع گرد و غبار منابع داخلی و خارجی داریم که استان خوزستان و سیستان و بلوچستان با گرد و غبارهایی با منابع داخلی مواجه هستند. در خوزستان هفت نقطه با وسعت ۳۵۰ هزار هکتار به عنوان کانون ریزگردها شناسایی شده که کنترل آنها منجر به کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی از شدت و میزان گرد و غبار می شود.

یوسفی عنوان کرد: آبگیری تالاب ها در حال پیگیری است چون با آبگیری تالاب ها وضعیت محیط زیست بهبود پیدا می کند. البته از سازمان محیط زیست کشور و وزارت نیرو تقدیر و تشکر می کنیم که آبگیری تالاب هورالعظیم را انجام دادند.

وی یادآور شد: بحث انتقال آب از سرشاخه های کارون از سال ۱۳۴۱ شروع و اولین طرح آن تونل کوهرنگ یک بوده و امروز طبق برآوردهای انجام شده طرح کوهرنگ سه کلیه نیازهای مناطق مرکزی را پوشش می دهد.

برای آبادی کویرها نباید جلگه خوزستان را نابود کرد

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مطمئنا احیای کارون به عنوان شریان حیات خوزستان در آینده این استان تأثیر مثبتی دارد و اگر شاهد حضور تمدن ها در خوزستان بودیم به دلیل وجود رودخانه کارون است. برای آبادی کویرها نباید جلگه خوزستان را از بین برد.

یوسفی اضافه کرد: طرح بهشت آباد که دغدغه استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری است نیز در دست پیگیری قرار دارد و مقرر شده تا از ایجاد تونل جلوگیری و انتقالی هم که صورت می گیرد صرفا از طریق پمپ و لوله باشد.

وی تأکید کرد: آب خوزستان نباید برای مصارف صنعتی منتقل شود و این انتقال تنها برای مصارف آب شرب و آشامیدنی است. این موضوع یکی از موضوعات بسیار مهمی است که به جد پیگیر آن هستیم.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی خبر داد: یک فصل از طرح کنترل گرد و غبار را به انتقال آب بین حوزه ای تخصیص دادیم که با موارد علمی ثابت کردیم چنین موضوعی باعث شدت در بروز گرد و غبار می شود.

سدسازان غیرکارشناسی گذشته امروز به دنبال انتقال آب هستند

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی افزود: همان اهمیتی که خون برای بدن دارد آب هم برای زمین مهم است؛ برای خون هیچ سد و یا عامل انحرافی نمی سازیم چون باعث از بین رفتن حیات نواحی مختلف بدن می شود، بنابراین سدسازی و انتقال آب یک سری مباحث غیرکارشناسی بوده و آنهایی که روزی دنبال سدسازی غیرکارشناسی بودند امروز به دنبال انتقال های آب غیرکارشناسی هستند که عوارض شدیدی برای استان خوزستان و برخی دیگر از استان ها به دنبال دارد.

یوسفی تصریح کرد: بیمارستان سوانح سوختگی که یکی از معضلات استان خوزستان و استان های همجوار است که کار آن را به بنیاد مسکن سپرده اند. کمبود اعتبار این پروژه در سفر وزیر نفت به خوزستان تأمین شده و در ابتدای سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی افزود: بحث بیمارستان دو هزار تخت خوابی را نیز در دستور کار داریم که زمین آن اختصاص داده شده و با سرمایه گذار نیز رایزنی هایی را انجام دادیم. به  وزیر بهداشت پیشنهاد دادم که به جای این پروژه یک بیمارستان یک هزار تخت خوابه در محل بیمارستان جدید ساخته شود و مابقی اعتبار را برای تخریب و نوسازی بیمارستان های رازی و گلستان هزینه کنیم.

رتبه خوبی از نظر فضا و تخت های بیمارستانی نداریم

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد: در حال حاضر از نظر فضاها و تخت های بیمارستانی وضعیت و رتبه خوبی در کشور نداریم. به همین منظور پروژه احداث بیمارستان جدید ابوذر که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با متولی شدن بنیاد مستضعفان کشور کار سرعت بیشتری گرفته و یکی از بهترین مراکز کشور است را دنبال کردیم.

یوسفی ادامه داد: پروژه بیمارستان فولاد که نیمه کاره بود را از فولاد تحویل گرفتیم و بعد از به بهره برداری رسیدن به عنوان بیمارستان فوق تخصصی تنفسی فعالیت می کند. همچنین مبلغی حدود ۱۰ میلیارد تومان برای بازسازی بیمارستان سینا تعیین کردیم.

وی اظهار کرد: برای ساخت یک پلی کلینیک تخصصی در باوی با سازمان تأمین اجتماعی کشور رایزنی کردیم. همزمان نیز در حال رایزنی برای ساخت یک مرکز مشابه در حمیدیه هستیم.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برقراری ارتباطات خوب با خیران سلامت کشوری خبر داد: این خیران پروژه های عظیمی را در نقاط مخلف کشور اجرا کردند و با آنها رایزنی کردیم تا در استان خوزستان نیز پروژه هایی را اجرا کنند. بر اساس قانون نیز هرچقدر سرمایه بیاورند دولت هم باید به همان اندازه اعتبار هزینه کند.

اشتباهات پزشکی در تمام دنیا هست

یوسفی با اشاره به اینکه در ارتباط با اشتغال چند مسئله را پیگیری و مکاتبات لازم را نیز انجام دادیم، گفت: اولین مورد بحث بومی بودن اشتغالزایی ها بود که با وزرای بسیاری صحبت کردیم. انجام پشتیبانی ها و خریدهای پروژه های مختلف در استان که باعث اشتغالزایی و افزایش سرمایه در گردش استان خوزستان می شود از دیگر موارد مورد پیگیری بود.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس بیان کرد: قصد داریم تا در زمینه مسائل فرهنگی و ورزشی چهره مناسبی برای خوزستان در سطح کشور ترسیم کنیم. به هر حال ورزش یک نیاز امنیتی ـ اجتماعی برای مردم است و اگر در این حوزه هزینه نکنیم باید در سایر حوزه ها هزینه های کلان تری داشته باشیم.

وی در ارتباط با مسائل مطرح شده در مورد صادقی نماینده مردم تهران در مجلس گفت: این کشور قانون دارد ولی هنوز جوانب کار مشخص نیست و بعدا می توان در ارتباط با این موضوع صحبت کرد.

یوسفی عنوان کرد: اشتباهات پزشکی در تمام دنیا وجود دارد ولی گاهی مواقع به برخی از اشتباهات زیادی دامن زده شده و از دید سیاسی به آن نگاه می کنند. مرجع رسیدگی به این اشتباهات نظام پزشکی است و واقعا نوع و کیفیت خدمات رسانی جامعه پزشکی خوزستان خیلی متفاوت از سایر استان های کشور نیست.

متأسفم که فعالیت پزشک قلابی مسجدسلیمان را به کارشناس ربط می دهند

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با پزشک قلابی در شهر مسجدسلیمان گفت: برای رسیدگی به فعالیت های پزشکان سه مرجع وجود دارد و اگر چنین اتفاقی را طی سه سال متوجه نشدند قاعدتا خیلی از مسائل دیگر را هم متوجه نمی شوند.

وی در ادامه انتقاد کرد: مسئولان کشوری، استانی و منطقه ای باید جوابگو باشند و به واسطه این غفلت مطمئنا سلامتی مردم در این سه سال به خطر افتاده است. متأسفانه در ارتباط با این موضوع فرافکنی های بسیاری شده و متأسف هستم از اینکه مسئله پزشک قلابی را به یک کارشناس تعمیم می دهند.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: سلامت آب شرب در خوزستان یکی از دغدغه ها است که کیفیت و کمیت مناسب در برخی نقاط وجود ندارد و برای بهبود این دو شاخص اعتباراتی را در حوزه آب و فاضلاب جذب می کنیم.

گلایه از شیطنت های استانی برای فاصله انداختن بین خدمتگزاران دولت

یوسفی گلایه کرد: نامه های حمایتی در مجلس بسیار هستند و اینکه اعلام می کنند که اسم من در نامه حمایت از برجام نیست در واقع شیطنت های درون استانی و فاصله انداختن بین خدمتگزاران دولت است. چنین صحبت هایی صحت ندارد و اسم من هم در این نامه وجود دارد.

وی اظهار کرد: یکی از خطوط قرمز نمایندگان خوزستان حضور نمایندگان غیربومی است و تاکنون مقابل هرگونه ورود نیروی غیربومی ایستادگی کردم و برای پیگیری مطالبه به حق مردم تا پای استیضاح وزیر هم پیش می رویم.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از مشکلات کشور این است که نقدینگی به آن شکل وجود ندارد و دولت از پس آبادانی کشور برنمی آید. البته پیشرفت های کشورهای مختلف با سرمایه گذاری ها است. عمده این سرمایه گذاری ها نیز خارجی است و باید کاری کنیم تا این سرمایه ها برای ایران نیز جذب شود.

یوسفی بیان کرد: در حوزه های مختلف کاری کمیته هایی را تشکیل دادیم که کار مشورت را انجام می دهند از آن جمله می توان به کشاورزی، ورزش، سلامت، فرهنگی و همچنین آموزش و پرورش اشاره کرد.

وی در ارتباط با توریسم سلامت عنوان کرد: اگر مجموعه های بیمارستانی جدید افتتاح و مراکز اقامتی راه اندازی شوند در مجموع بحث توریسم سلامت قابل پیگیری است.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هوای پاک مؤلفه های بسیاری دارد، تصریح کرد: هوای پاک در کل کشور در حال تبدیل شدن به یک معضل است هرچند که لایحه هوای پاک مواد خیلی خوبی دارد، وظایف دستگاه های اجرایی را مشخص کرده و بندهای آن به بهبود وضعیت هوا کمک می کند که از آن جمله می توان به کاهش زمان معاینه فنی خودروها از پنج سال به سه سال اشاره کرد.

یوسفی انتقاد کرد: باید ساختارها را اصلاح کنیم چون هم اکنون ساختارهای اداری و دولتی مبلغ تخلفات است و تا این ها درست نشود تخلفات نیز کاهش پیدا نمی کند.

صنایع بزرگ مانع سرمایه گذاری موفق در خوستان

وی ادامه داد: اینکه صنایع بزرگ در خوزستان مانع سرمایه گذاری می شوند صحیح است چون صنایع کوچک قدرت رقابت با آنها را ندارند. در سایر استان ها چون رقیب چندانی ندارند قاعدتا صنایع کوچک با ورود برای سرمایه گذاری موفق می شوند.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: زمینه های خصوصی سازی مثل زیرساخت های اقتصادی و اجتماعی هنوز به آن شکل ممکن در کشور فراهم نشده که بتوان در این زمینه موفق شد.

ورشکسته کردن کارخانجات در خوزستان برای رسیدن به اهداف بد

یوسفی خبر داد: در کل کشور از جمله خوزستان گروه هایی ورود پیدا کرده و کارخانه ها را به ورشکستگی کشانده و به دنبال این هستند که زمین و مستقلات آنها را به قیمت های گزافی به فروش برسانند. تمامی نمایندگان خوزستان از حق و حقوق خوزستان دفاع می کنند اصلا کوتاه نمی آیند.

وی در ارتباط با سفر احمدی نژاد به خوزستان بیان کرد: خیلی از مسئولان قبلی کشور به استان خوزستان آمده و رفتند ولی به نظر نمی رسد حضورها جنبه انتخاباتی داشته باشد. در فضای سیاسی کشور نیاز به یک تعادل داریم که باید در منافع ملی به آن دست پیدا کرد.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در استان خوزستان هم نیاز به این تعادل داریم که در بین نیروهای چپ و راست استان کمتر است و باید به سمت دستیابی به آن برسیم.

اجازه نمی دهیم فوتبال خوزستان را زمین بزنند

یوسفی با اشاره به اینکه اجازه نمی دهیم که فوتبال خوزستان را مانند صنعت این استان به زمین بزنند، عنوان کرد: گروه ملی سال قبل هم وضعیت مالی مناسبی نداشت ولی چرا امسال اینطور برخورد می کند ولی ما هم در حال رایزنی برای حل مشکلات آن هستیم. ای کاش گروه ملی و بانک ملی کشور به اندازه ما نسبت به تیم خود دغدغه داشته باشند و پیگیری های لازم را انجام دهند.

وی انتقاد کرد: آموزش و پرورش امروز جزو اولویت ها و برنامه ریزی های اصلی کشور نیست و با این ساختار هیچ تغییری در روند آموزشی کشور صورت نمی گیرد. در زمان تغییر وزیر آموزش و پرورش نیز این حرف را زدم که جابجایی افراد هیچ تأثیری برای تغییر در آموزش و پرورش کشور ندارد.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی ابراز تأسسف کرد: متأسفانه ساختار بانکی در کل کشور متناسب با اهداف توسعه ایران نیست. به هر حال تا یک نظام مالی ـ بانکی کشور اصلاح نشود توسعه در هیچ کدام از بخش های دیگر رخ نمی دهد و یکی از موانع توسعه همین ساختار غلط و اشتباه در سیستم بانکی کشور است.

یوسفی افزود: امروزه منابعی که وارد بانک ها می شود در سیستم بانکی دست نخورده باقی مانده و یا اینکه صرف پرداخت تسهیلات به مردم نمی شود.

نمی پذیرم که مردم اعتبارات کلان شهرداری را درک نکنند

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از بحث اشتغال بیشترین مراجعات مردمی به دفتر ناشی از سوء عملکرد شهرداری و شورای شهر است. به هیچ عنوان برای ما پذیرفته نیست که رقم های مالی بسیار زیادی در شهرداری اهواز باشد ولی مردم آن را درک نکرده و یک مورد هم به چشم خود نبینند.

یوسفی در پایان اظهار کرد: به عنوان نمایندگان مردم این موضوعات را رصد می کنیم و به هیچ عنوان نمی پذیریم که رقم بالایی از اعتبار در یکی از مناطق شهرداری اهواز رفته باشد ولی هیچ کار عمرانی در آن منطقه انجام نشود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.