مشهد- سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی از ورد تعداد ۲۲۰ هزار زائر پیاده همزمان با سالروز شهادت علی ابن موسی الرضا(ع) خبر داد.

۲۲۰ هزار زائر پیاده به مشهد مقدس رسیدند/ایستگاه های خدمات دهی فعال است

به گزارش قدس آنلاین،حسین رضایی بیان کرد: تا صبح روز دهم آذر ماه تعداد ۲۲۰ هزار زائر پیاده ۱۹ استان کشور وارد مشهدالرضا)ع) شدند.

وی با بیان اینکه جاده های منتهی به مشهد مقدس همچنین مملو از عاشقان و دوستداران اهل بیت(ع) است ادامه داد: از این جمعیت ۷۵ هزار و ۴۲۰ نفر که از قبل پیش بینی محل اقامت در مشهد را نکرده بودند در محلهای تدارک شده اسکان داده شدند.
وی ادامه داد: در حال حاضر  بیش از ۳۰ هزار فضای اسکان دیگر آماده است و هیچ مشکلی در خدمات دهی به زائران وجود ندارد.

رضایی ادامه داد: حتی برای ناهار بخشی از زائران که امروز ظهر قصد بازگشت به شهرهای خود را دارند با هماهنگی سازمان پایانه های شهرداری مشهد و حج و زیارت ۱۰ دیگ شله در پایانه مسافربری امام رضا(ع) تدارک شده تا زائران قبل از خروج در همان محل ناهار را صرف و بعد مشهد را ترک کنند.
وی گفت: با وجود آنکه عمده زائران از مسافت های دور به مشهد وارد شده اند اما ایستگاه های خدمات دهی در مبادی ورودی تا مسافت ۱۰ کیلومتری مشهد همچنان فعال است و ارائه خدمت می کنند.

روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی شب گذشته همچنان زائران پیاده رضوی در طول جاده های منتهی به مشهد در حرکت بودند و هنوز هم مسیرها مملو از جمعیتی است که می خواهند برای شرکت در سالروز شهادت هشتمین امام شیعیان خود را به حرم مطهرش برسانند.
وی ادامه داد:
وی افزود: برای بازگشت این جمعیت نیز لرنامه ریزیهای لازم از سوی مسئولان انجام شده تا زائران معطل نشوند.

در مجموع ۲۷۰ ایستگاه صلواتی بین راهی با خدمات متعدد و اسکان در طول ۸۰۰ کیلومتر جاده های اصلی خراسان رضوی دایر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.