اهواز - رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: فرهنگ عاشورایی و نهضت حسینی به عنوان شناسنامه انقلاب است و لذا هیچ ذلت و یا سازشی را با یزیدیان نمی پذیرد.

فرهنگ عاشورایی ذلت نمی پذیرد/خوزستان مهد شهادت است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام سید رضا تقوی صبح چهارشنبه در مراسم تشییع شهدای حله در اهواز بیان کرد: آیین نامه عاشورا و کربلا جزئی از شناسنامه انقلاب است و نهضت حسینی در متن این انقلاب قرار دارد.

وی با بیان اینکه از سال ۵۷ شعار ما این بود که نهضت ما حسینی است و حسینیان هرگز با یزیدیان بیعت نمی کنند  ادامه داد: هر چقدر دشمن در صدد شهادت عزیزان ما برآید و حلقه محاصره اقتصادی را تنگ تر کند به هیچ وجه خللی در اراده ملت و حمایت و همچنین اطاعت از ولی فقیه وارد نمی شود.

وی با بیان اینکه شهادت برای مردم خوزستان مسئله نا آشنایی نیست و آنها عشق خود به اسلام را همیشه نشان داده اند افزود: در زیر هر نخل این سرزمین شهیدی ایستاده  و لذا این مردم ارادت خود به اسلام و شیعه را نشان داده اند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور عنوان کرد: اشخاصی که به خوزستان می آید در واقع به سرزمین شهدا آمده و باید غسل کرده و کفش های خود را هم دربیاورد. این وادی مقدس آغشته به عطر شهیدان است و خاکش با خون گرم شهیدان عجین شده و باید قدم ها را آهسته برداشت و با خضوع و خشوع در این سرزمین حرکت کرد.

وی یادآور شد: همه شهیدان عزیز و بزرگوار و تمام ما مدیون آنها هستیم ولی این شهیدان یک ویژگی دیگری دارند و زائران حسین ابن علی (ع) از ویژگی های خاصی برخوردار هستند.

حجت الاسلام تقوی بیان کرد: ما می مانیم و سازش نمی پذیریم و این راهی است که حتی جان خود را فدا می کنیم و لذا دشمن بداند این راه برگشت ندارد و اگر امروز این زائران را می کشید این جمعیت همه آماده شهادت هستند.

وی خطاب به مردم خوزستان گفت: شما برای تشییع شهدایی آمده اید که در پرونده آنها گناهی وجود ندارد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور اظهار کرد: ما راهمان را انتخاب کردیم و این را به دشمنان، استکبار جهانی، آمریکا و این قارون های حوز خلیج فارس و رژیم تکفیری و وهابیت آل سعود و مزدورانشان می گوییم که راهی که انتخاب کردیم در این انقلاب راه حسین ابن علی (ع) و همان راه شهادت و جهاد است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.