دامغان- همزمان با شام غریبان شهادت امام رضا(ع) آیین بزرگداشت مجاهدین در غربت «شهید آیت‌الله نمر باقر النمر» و «شیخ ابراهیم زکزاکی» با حضور خانواده رهبر شیعیان نیجریه و جمعی از مبارزان مسلمان کشورهای مختلف در روستای عبدیا شهرستان دامغان برگزار شد.

آئین بزرگداشت «مجاهدین در غربت» در دامغان برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، در این مراسم عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اظهار کرد: افرادی که در غربت جهاد کرده و به شهادت می رسند در واقع دنباله رو امام حسین(ع) و امام رضا(ع) کرده و بهترین الگوها برای جامعه اسلامی هستند.

حجت الاسلام عباس‌علی اختری بیان کرد:‌ بزرگترین دلیل دشمنی استکبار جهانی و طرفداران آنان با شیعیان دشمنی با امامت و ولایت است.

وی افزود: دشمنان به این درک رسیده اند که اسلام بدون امامت و ولایت کارکرد اصلی خود را از دست می دهد به همین دلیل هدف اصلی دشمنی خود را اعتقادات شیعیان قرار داده اند.

عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: درک درست امت اسلام از مفاهیم و سیره اهل بیت(ع) و در نتیجه تبعیت از آن دیگر عامل دشمنی و هراس دشمنان از اسلام و مسلمانان است.

وی ادامه داد: آنان می‌دانند که فهم و عمل مردم به سیره ائمه اطهار(ع) راه نفوذ آنان را از مسیر سبک زندگی می‌بندد و از این رو ترویج و نشر سبک زندگی اسلامی مبارزه عملی با اهداف دشمنان است.

در ادامه این مراسم دختر شیخ زکزاکی به بیان مشکلات شیعیان در نیجریه در راه گسترش و نشر اسلام و فرهنگ اهل بیت(ع) پرداخت.

همچنین بلو صلاتی یک از مبارزان نیجریه‌ای در این مراسم انقلاب اسلامی را الگویی نورانی برای تمامی مسلمانان و مبارزان آزاده در سرتاسر منطقه و جهان خواند.

وی ادامه داد: شیخ زکزاکی، شهید آیت الله نمر و ده ها و صدها مبارز دیگر شیعه و مسلمان در کشورهای مختلف مریدان راهی هستند که امام خمینی(ره) برای پیروزی بر مستکبران نشان داد و آن راه تکیه بر ایمان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.