مشهد- شورای اداری خراسان رضوی عصر پنجشنبه با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ایران اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی در محل استانداری تشکیل شد.

شورای اداری خراسان رضوی با حضور رئیس جمهور برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین استاندار خراسان رضوی در این شورا باارایه گزارشی از اقدامات انجام شده بیان کرد: براساس داده های مرکز آمار ایران در تابستان ۹۵ نرخ بیکاری استان از ۱۴ و دو دهم  به ۱۲ و ۵ دهم  درصد کاهش یافت که دو دهم از میانگین کشور پایین تر است.

وی با بیان این که با اجرای سیاست های صحیح اقتصادی از سوی دولت و ایجاد ثبات در بازار، نرخ تورم، کاهش فاحشی یافت افزود: نرخ تورم از ۳۷ و نیم درصد در ابتدای دولت به ۶ و شش دهم رسید و این میزان در خراسان رضوی یک و ۹ دهم درصد از میانگین کشور پایین تر است.  

افزایش سرمایه گذاری

استاندار خراسان رضوی هم چنین از افزایش سرمایه گذاری خبر داد و گفت: در شش ماهه ی ابتدای امسال ۱۵۴ مجوز سرمایه گذاری  صادر شده که از این طریق مبلغ ۵۲۴ میلیون دلار سرمایه تا پایان مهر وارد استان  شده است.

وی حجم صادرات کالا از گمرکات استان در هفت ماهه ی سال جاری را یک میلیون ۱۹۸ هزار تن به ارزش ۸۷۵ میلیون دلار و واردات را ۲۰۴ هزار تن به به ارزش ۱۸۴.۸ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: تراز بازرگانی استان همچون سال گذشته مثبت ۶۹۰ میلیون دلار صادرات نسبت به واردات بوده است

استاندار خراسان رضوی با اشاره به کاهش نسبس حجم صادرات امسال، گفت: دلیل عمده ی آن صدور کالاهای استان از سایر مرزها به خاطر اِعمال برخی معافیت ها در بخشی از کالاهای صادراتی می باشد.

رشیدیان ادامه داد: از سویی دیگر در کشورهای هدف صادراتی ما به دلیل تحولات اقتصادی قدرت خرید کاهش یافته و برخی نیز به دلیل بعضی ملاحظات سیاسی، کاهش داشته است.

۹ طرح مهم در دست اجرا

رشیدیان گفت: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان،  ۹ طرح بزرگ صنعتی در سنگان خواف و نیشابور در حال اجرا است که که امید است در دو سال آینده به بهره برداری برسد .

وی گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون سه سد مهم به بهره برداری رسیده و ۴۴۴ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی احداث شده همچنین ۵۷۰ راه آسفالته روستایی، افتتاح گردید.

رشیدیان با بیان این که طی این مدت ۷۰۰ پروژه ی آموزشی با چهار هزار کلاس درس ساخته شده است؛ افزود: ۶۵۳ تخت بیمارستانی احداث شده و دو هزار و ۱۰۰ تخت نیز در حال ساخت است.

استاندار خراسان رضوی به تکمیل خط آهن مشهد به خواف و هرات تا مرز اشاره کرد و گفت: هفت کیلومتر در خاک افغانستان نیز ریل گذاری شده است.

وی تصریح کرد: گازرسانی به ۳۲۸ روستا انجام شده و با پروژه های در دست احداث؛ پوشش گازرسانی روستایی تا اواسط سال آینده به ۸۷ درصد می رسد.

رشیدیان با اشاره به این که ۶۲ درصد مسکن مهر استان معادل ۵۴ هزار واحد در این دولت تحویل مردم شده است؛ اظهار داشت: مجموع مسکن مهر تحویل شده از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۸۷ هزار واحد است.

استاندار خراسان رضوی آبرسانی به ۲۳۳ روستای بزرگ و کوچک و اقدامات چشمگیر انجام شده در حاشیه ی شهر را از دیگر برنامه های قابل توجه دولت در استان برشمرد.

وی به مقوله ی زیارت نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به تصویب طرح جامع کمی و کیفی زیارت در شورای برنامه ریزی و توسعه ی استان، خواستار تثبیت ردیف بودجه ی زیارت شد.

مشهد ۲۰۱۷ نیازمند توجه

رشیدیان همچنین به موضوع مشهد ۲۰۱۷ نیز اشاره کرد و ضمن تقدیر از اهتمام ریاست محترم جمهوری به این موضوع و مصوبه ی سوم مرداد ماه  هیات دولت، خواستار تاکید ریاست محترم جمهوری برای اجرای این مصوبه به دستگاه ها، شد.

استاندار خراسان رضوی در پایان به موضوع بحران آب در استان و شرق کشور و بحث انتقال آب از دریای عمان اشاره کرد وگفت: در صورت امکان و پیش بینی ردیف مطالعاتی در بودجه سال آینده، روند آن سرعت بیشتری خواهد گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.