نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید شیرینی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به مردم چشانده شود.

شیرینی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به مردم چشانده شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، امیر خجسته بعدازظهر پنج شنبه در جلسه قرارگاه اقتصادی مقاومتی استان همدان که با حضور معاون رئیس جمهور برگزارشد، اظهار داشت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی کمتر از قرارگاه هشت سال دوران دفاع مقدس نیست و تمام مردم و مسئولان باید در این زمینه بسیج شوند تا استکبار نتواند به اهداف شوم خود در اقتصاد جامه عمل بپوشاند.

وی با بیان اینکه استکبار و نظام سلطه با افزایش فشارهای خود در پی کسب اهداف خود هستند، افزود: مقام معظم رهبری و دولت تاکید بسیاری بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارند و انتظار می‌رود این جدیت در بدنه‌های  پایین‌تر نظام نیز وجود داشته باشد.

رابطه ایران و آمریکا همچون رابطه گرگ و میش بوده و هیچوقت بهتر نمی‌شود

خجسته بابیان اینکه قرارگاه اقتصاد مقاومتی بعد از جنگ تحمیلی باید عملیاتی می‌شد اما عملی نشد تا اینکه فشار تحریم‌ها افزایش یافت، گفت: رابطه ایران و آمریکا همچون رابطه گرگ و میش بوده و هیچوقت بهتر نمی‌شود.

وی رمز موفقیت کشور در برابر سلطه جهانی را اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اگر غیر از این عمل شود در برابر نظام سلطه شکست خواهیم خورد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید شیرینی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به مردم چشانده شود، اظهار داشت: باید کشور روی پای خود ایستاده و تولید و صادرات پایداری داشته باشد.

خجسته بابیان اینکه در استان همدان شاهد اتحاد و وحدت خوبی هستیم چراکه نمایندگان، مدیران ارشد و نهادهای مختلف در استان همدان به دنبال توسعه بوده و ظرفیت مناسبی در این زمینه وجود دارد، گفت: باید تلاش جدی در زمینه توسعه استان همدان به کار گرفته شده و غیرممکن‌ها ممکن شود.

وی با تاکید بر اینکه باید همدان را به عنوان سرلوحه کشور در زمینه اقتصاد مقاومتی معرفی کرد و شیرینی آن را با اشتغال و ازدواج به کام مردم چشاند، گفت: همدان دارای هفت هزار سال قدمت بوده اما در حق استان همدان در بخش گردشگری ظلم شده است.

حق استان همدان در زمینه ثبت جهانی آثار تاریخی نادیده گرفته شده است

وی با بیان اینکه حق استان همدان در زمینه ثبت جهانی آثار تاریخی نادیده گرفته شده است، گفت: مقرر بود چند مورد از آثار همدان خارج از نوبت وارد روند ثبت جهانی شود که در این زمینه انتظار همکاری داریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان نیز با بیان اینکه محور توسعه استان همدان گردشگری است، اظهار داشت: در استان همدان چهار کمیته سازماندهی اقتصاد مقاومتی را در نظر دارند و بندهای مختلف اقتصاد مقاومتی را پیگیری می‌کنند.

سیداسکندر صیدایی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی افزایش ضریب خوداتکایی محصولات اساسی در دستور کار قرار دارد، افزود: هدف‌گذاری استان همدان در سال ۹۵ برای تولید گندم ۶۳۹ هزار تن و عملکرد استان همدان ۷۱۲ هزار تن بوده است.

هدف‌گذاری تولید سیب زمینی در استان همدان ۹۶۱ هزار تن بوده که ۹۷۲ هزار تن تولید شده استصیدایی با بیان اینکه امسال ۲۶۱ هزار تن تولید چغندرقند هدف‌گذاری شده بود که ۲۵۴ هزار تن در سال ۹۵ تولید شده است، عنوان کرد: هدف‌گذاری تولید سیب زمینی در استان همدان ۹۶۱ هزار تن بوده که ۹۷۲ هزار تن تولید شده است.

وی هدف‌گذاری تولید دانه‌های روغنی را ۸ هزار و ۹۷۵ تن اعلام کرد و گفت: امسال در پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان دانه‌های روغنی کشت و ۱۱ هزار تن انواع دانه‌های روغنی برداشت شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان میزان هدفگذاری و عملکرد تولید انواع حبوبات را به ترتیب ۸ هزار و ۹۶۵ و ۱۴ هزار تن برشمرد و گفت: امسال تولید ۱۷۷ هزار تن جو در همدان هدفگذاری شد اما با اقدامات مناسب و ترویجی میزان تولید به ۲۶۷ هزار تن رسید.

۷۵ درصد برنامه‌های استان همدان در زمینه اقتصاد مقاومتی محقق شده است

وی با اعلام اینکه ۷۵ درصد برنامه‌های استان همدان در زمینه اقتصاد مقاومتی محقق شده است، گفت: در حوزه شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان کمترین عملکرد ۶۷ درصد و بالاترین عملکرد ۹۶ درصد بوده است.

صیدایی درباره واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی نیز گفت: واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی از آیتم‌های مهم اقتصاد مقاومتی است که استان همدان ۲۲ پروژه را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ پروژه قابل واگذاری شناسایی شده و دستگاه‌ها اقدامات لازم برای واگذاری آنها را انجام داده‌اند، گفت: اطلاع‌رسانی در رسانه‌ها و سایت‌ها انجام شده تا بتوان این پروژه‌ها را نیز واگذار کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز بابیان اینکه در استان همدان ۲۵۸ واحد از محل رونق تولید و ۱۳۴ واحد به طور مستقیم تسهیلات دریافت کرده اند، گفت: در مجموع ۳۹۲ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۹۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی همدان پرداخت شده است.

ستاد تسهیل همدان تاکنون ۷۵۱ مورد مصوبه داشته است

حمیدرضا متین با بیان اینکه تاکنون ۱۰۲ جلسه ستاد تسهیل و ۶۳۷ جلسه پیگیری مصوبات جلسه ستاد تسهیل در همدان برگزار شده است گفت: ستاد تسهیل همدان تاکنون ۷۵۱ مورد مصوبه داشته که از این تعداد ۳۴۰ مورد اجرایی شده و ۲۷۱ مصوبه در حال پیگیری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به مدیریت هدفمند واردات در راستای تراز تجاری مثبت عنوان کرد: تراز تجاری استان همدان مثبت بوده و ۶۵ میلیون دلار است.

متین با بیان اینکه براساس هدفگذاری صورت گرفته ۱۶۷ میلیون دلار کالا باید از گمرک همدان صادر شود، عنوان کرد: تا پایان آبان ماه امسال ۷۲ میلیون دلار کالا از گمرک همدان و ۸۰ میلیون دلار کالا از سایر گمرکات کشور صادر شده است.

وی تکمیل طرح‌های صنعتی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد را از دیگر برنامه‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: هدف همدان ۳۰ واحد بوده که ۲۷ طرح مجوز دریافت کردند.

متین بیان کرد:طی ۳۰ ماهه دولت گذشته دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان جواز تاسیس در همدان صادر شده که در این دولت به هشت هزار میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه اجرای ۳۰ طرح صنعتی بزرگ در استان همدان آغاز شده است، عنوان کرد: در حال حاضر سرمایه‌گذاری در استان همدان نسبت به گذشته ۱۷۸ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۱۰ میلیون دلار پرونده آماده ارسال به صندوق وجود دارد که در صورت عقد قرارداد و امضای تفاهم‌نامه توسط بانک‌های عامل پرداخت خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.