مشهد- در آئینی که شامگاه پنجشنبه در مشهد مقدس برگزار شد از تعداد ۸ عنوان کتاب با موضوع حضرت امام رضا(ع) و همچنین تعدادی هدایا و سوغات فرهنگی رونمایی شد.

۸ عنوان کتاب و سوغات فرهنگی منتسب به امام رضا(ع) در مشهد رونمایی شد

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در این مراسم با بیان اینکه آستان قدس کارنامه قابل قبولی در حوزه نشر فرهنگ رضوی دارد بیان کرد: انتشارات آستان قدس از سال ۱۳۰۵ فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون ۱۰ هزار عنوان در شمارگان ۵۰ میلیون جلد منتشر کرده که ۲۷ میلیون جلد آن در سالهای قبل از انقلاب و مابقی پس از انقلاب انتشار یافته است.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد با تاکید و ضرورت توجه به فرهنگ بیان کرد: اهل بیت(ع) هم مسیر فرهنگی و هم مسیر اقتصادی ما را مشخص کرده اند، آنچنان که در اوج ثروت و رفاه اقتصادی پیام ها و تکالیف فرهنگی نیز در این بینش موجود است و لذا در حین انجام تکالیف فرهنگی پشتوانه های مالی و اقتصادی هم به چشم می خورد.

گفتنی است در این مراسم از کتاب های چهل گوهر ناب، در جستجوی خورشید، در سالهای دور، سیره ائمه ابن الرضا (ع)، قلمدانهای فیروزه، پاسخ های امام رضا (ع) به چهل پرسش قرآنی ، نیایش های رضوی و مهارتهای ارتباط موثر در سیره امام رضا (ع) رونمایی شد .

همچنین در این مراسم از چند سوغات فرهنگی شامل کاغذ کادو، جورچین، ساک دستی بود که طراحی آن برگرفته از نقوش دیوار ها و معماری حرم مطهر رضوی است رونمایی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.