قم- آیت الله سبحانی در دیدار با مسوولان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: در بسیاری از مناطق، شیعیان مسجد ندارند یا اگر مسجدی وجود دارد روحانی ندارد و لذا باید اولویت تبلیغ و احداث مساجد در مناطق محروم باشد.

اولویت تبلیغ و احداث مسجد در مناطق محروم باشد/ ضرورت چاپ قرآن به خط ایرانی

به گزارش قدس آنلاین، این مرجع تقلید با انتقاد از تعطیلی مسجد کریمخان در تبریز گفت: این مسجد جزو آثار باستانی به شمار می‌رود ولی در حال حاضر به خاطر پروژه مترو، درب این مسجد بسته شده لذا در چنین پروژه‌هایی باید از اوقاف و متولیان مسجد اجازه گرفته شود.

وی ادامه داد: بنابراین سازمان اوقاف باید در این زمینه حساس بوده و اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: اگر سازمان اوقاف همت اولیه را داشته باشد و چهار دیوار مسجد را بالا بیاورد، مردم دست به کار شده و بقیه مراحل را با کمک یکدیگر انجام می‌دهند.

قرآن به خط ایرانی چاپ کنید

این مرجع تقلید با بیان اینکه جمهوری‌های استقلال یافته از شوروی سابق نیازمند قرآن‌هایی به خط ایرانی هستند، گفتند: دیگران قرآن‌هایی به خط عثمان طه در اختیار آنها قرار می‌دهند و ما نیز باید نسبت به چاپ قرآن به خط ایرانی اهتمام داشته باشیم.

آیت الله سبحانی افزود: حتی خود عثمان طه گفته است خط به صورت ارثی به ایران خواهد رسید و ترقی آن در دیگر کشورها نخواهد بود.

وی ادامه داد: امروز قرآنی که توسط سازمان اوقاف چاپ می‌شود حتما باید از خط ایرانی بهره ببرد.

آیت الله سبحانی ادامه داد: اکنون در آستان قدس رضوی قرآنی خوانا و زیبا موجود است که من هم از همان چاپ استفاده می‌کنم زیرا این مسئله تبلیغ اسلام به نحو احسن است.

معظم له با اشاره به اینکه در طول تاریخ شیعه، علمای بزرگی اقدام به وقف با هدف توسعه علم و دانش کرده اند افزود: سید مرتضی علم الهدی یکی از این بزرگان است، که در بین شهرهای بغداد و کربلا دو دهکده را برای تامین کاغذ علما و فقه ها وقف کرده است که این باید برای ما سرمشق باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.