مشهد- با پایان دو ماه عزاداری حسینی و آغاز بهار قمری ماه ربیع الاول پرچم گنبد و پوشش مشکی مضجع شریف حضرت رضا(ع) تعویض شد.

پرچم سبز رضوی بر فراز گنبد منور بارگاه مطهر خورشید هشتم به اهتزاز درآمد

به گزارش قدس آنلاین، صبح شنبه مقارن با سومین روز از ماه ربیع‌الاول، پرچم سیاه گنبد ملکوتی حرم مطهر ثامن‌الائمه علی بن موسی الرضا(ع) تعویض و پرچم سبز آستان قدس رضوی مزین به آیه شریفه «نصر من الله و فتح قریب» جایگزین آن شد.

در این آئین که با حضور خادمان حرم مطهر رضوی انجام شد، پرچم سیاه که به نشانه عزاداری اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و ادای احترام به ساحت قدسی اباعبدالله الحسین(ع) در سی‌امین روز از ماه ذی‌الحجه و در استقبال از ماه‌های محرم و صفر بر فراز گنبد مطهر برافراشته شده بود، پس از ۶۳ روز عزاداری و سوگواری از سوی خدام سادات بارگاه منور حضرت رضا(ع) با پرچم سبز آستان قدس رضوی تعویض شد.

همچنین در طلوع صبح امروز نقاره‌خانه حرم مطهر رضوی نیز دوباره شروع به نواختن کرد و بیرق سیاه تمامی صحن‌ها و رواق‌های اماکن متبرکه رضوی جمع‌آوری شد.

در حاشیه این مراسم سید خلیل منبتی معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با بیان اینکه تعویض گلهای روی ضریح نیز هر روز انجام می شود، افزود: در سالروز وفات و شهادت ائمه اطهار(ع) رنگ پرچم و پوشش ضریح حرم مطهر رضوی مشکی و در اعیاد و سالروز میلاد ائمه معصوم (ع) رنگ آن سبز است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.