بجنورد-مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: متاسفانه بخش خصوصی تاکنون از سرمایه گذاری برای احیای موقوفه ها استقبال نکرده است.

بخش خصوصی از سرمایه گذاری در موقوفات خراسان شمالی استقبال نکرده است

سید محمد جواد رئوف سید نژاد در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: این در حالی است در  سایر استان ها موقوفه های زیادی توسط بخش خصوصی احیا شده و البته سود اقتصادی خوبی نیز نصیب سرمایه گذار شده است.

وی افزود: این تصور در ذهن افراد وجود دارد که مشارکت و سرمایه گذاری در موقوفه ها برای بخش خصوصی سود و صرفه اقتصادی ندارد اما اینگونه نیست و بخش خصوصی در سایر استان ها با سرمایه گذاری در موقوفه ها توانسته است به سود مالی نیز دست پیدا کند.

رئوف سیدنژاد اظهار داشت: البته ما نیز در معرفی فرصت های سرمایه گذاری به بخش خصوصی کوتاهی کرده ایم و این فرصت ها و پتانسیل را به بخش خصوصی معرفی نکرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۱۶ طرح سرمایه گذاری در بخش موقوفات آماده واگذاری به سرمایه گذاری بخش خصوصی است که از این تعداد ۶ طرح در بخش کشاورزی و ۱۰ طرح در بخش ساخت و ساز مسکن و واحدهای تجاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: البته فرصت ها و پتانسیل ها برای سرمایه گذاری در موقوفه های استان بسیار بیشتر از این ارقام است و سرمایه گذار بخش خصوصی می تواند سرمایه های خود را برای احیای موقوفه ها در بخش های کشاورزی، ساخت واحد مسکونی و واحدهای تجاری وارد عرصه کند و از مزایای آن بهره مند شود.

وی تصریح کرد: امسال تلاش داریم تا با معرفی و آگاهی بخشی بیشتر به مردم، فرصت های مزبور به سرمایه گذاران بخش خصوصی معرفی شود و رغبت به سرمایه گذاری در موقوفه ها بیشتر شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.