پیشنهاد سردبیر

سومین جشنواره وقف و تلاوت در حالی برگزار شد که استقبال مردم از جشنواره بسیار باشکوه بود و هادی موحد امین برگزیده جشنواره جایزه خود را وقف فعالیت‌های قرآنی کرد.

اهدای جایزه نفر اول برای ترویج فعالیت‌های قرآنی/ استقبال باشکوه مردم از جشنواره+عکس

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری فارس، سومین دوره جشنواره وقف و تلاوت در آخرین روز از هفته وقف در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) تهران و با حضور پرشور علاقه‌مندان برگزار شد.

نحوه برگزاری جشنواره به این صورت است که فینالیست‌های مسابقات قرآن استان تهران در رشته قرائت به همراه قاریان اهل تهران که موفق به کسب رتبه‌های ممتاز و عالی از مسابقات سراسری قرآن کریم شده‌اند می‌توانند در این جشنواره با هم رقابت کنند.

۱۰ قاری با داشتن شرایط برای حضور در سومین دوره جشنواره وقف و تلاوت اعلام آمادگی کردند که با انصراف دو شرکت کننده ۸ نفر شامل آقایان سعید پرویزی، علی قاسم‌آبادی، مسعود نوری، محسن قاسمی، علی خشنود، حمید شیخ‌زاده، هادی موحدامین و محمدحسن موحدی در این مسابقه با هم رقابت کردند.

استقبال عموم مردم که در رواق آستان امامزاده حسن(ع) برگزار شد تا حدی بود که برگزارکنندگان برای تردد و حضور میهمانان ویژه و حتی شرکت‌کنندگان مشکل داشتند و به نظر می‌رسد تاکنون مسئولان از چنین ظرفیت عظیمی غافل بوده‌اند و جا دارد از ظرفیت‌های اینچنینی در مسابقات کشور و بین‌المللی قرآن کریم استفاده شود.

قاریان شرکت‌کننده در جشنواره به ترتیب قرعه‌کشی با حضور در جایگاه به تلاوت می‌پرداختند و آیات را هم خودشان برای تلاوت انتخاب کرده بودند که در پایان دو نفر به عنوان برگزیده دو بخش انتخاب مردمی و داوران معرفی شدند که طی آن علی خشنود به عنوان برگزیده مردمی و هادی موحدامین به عنوان نفر برگزیده توسط هیأت داوران معرفی و تجلیل شدند.

از نکات قابل توجه جشنواره این است که عنوان جشنواره وقف و تلاوت است اما جشنواره تلاوت محور بود و اثری از موضوع وقف در آن دیده نمی‌شد.

اهدای هدیه مقام برتر جشنواره در بخش داوران به آستان امامزاده حسن(ع) برای ترویج فعالیت‌های قرآنی از نکات جالب برنامه دیشب بود که طی آن هادی موحد امین که با فرزندش برای دریافت جایزه بروی جایگاه رفته بود هدیه خود را برای ترویج فعالیت‌های قرآنی وقف آستان کرد.

وی این کار را با هدف ترویج فرهنگ وقف در امور قرآنی انجام داد و ابراز امیدواری کرد در آینده موقوفات مختلف برای ترویج فرهنگ قرآنی رشد داشته تا در این زمینه شاهد شکوفایی باشیم.

در پایان برنامه به ۱۴ نفر از عموم مردم که با آرای آنها یکی از برگزیدگان انتخاب ده بود به قید قرعه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.