بجنورد- مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: تعداد یک هزار زوج در خراسان شمالی در انتظار دریافت جهیزیه هستند.

یک هزار زوج  در خراسان شمالی در انتظار دریافت جهیزیه هستند

به گزارش قدس آنلاین،عباس اهرابی با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان در بین جوانان و به ویژه مددجویان، یکی از اولویت های این نهاد است، اظهار داشت: بر این اساس این نهاد از ابتدای سال تا کنون توانسته زمینه ازدواج بیش از یکهزار و۷۳۰ زوج جوان را فراهم کند

گفت: به مناسبت هفته وحدت ومیلاد با سعادت پیامبر اعظم (ص) بیش از ۱۵۵ نوعروس محروم تحت حمایت کمیته امداد استان راهی خانه بخت می شوند..

وی با اشاره به پرداخت حدود ۲۷ میلیارد ریال اعتبار برای اهدای جهیزیه به این زوج ها، افزود: بخش قابل توجهی از این اعتبارات از محل منابع دولتی وبخش هم از محل در آمد های زکات وصدقات تامین شده است

وی تصریح کرد: به مناسبت هفته وحدت، حدود سه میلیارد ریال در اختیار دختران محروم پشت نوبت دریافت جهیزیه وهمچنین بانوانی که ازدواج مجدد داشته اند قرار می گیرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی شمار زوج های پشت نوبت دریافت جهیزیه را حدود یکهزار نفر عنوان وخاطر نشان کرد:کمیته امداد برای رسیدگی سریع به این زوج ها طرح کوثر را در دست اجرا دارد که در قالب این طرح از ظرفیت خیران برای تهیه جهیزیه زوج های محروم استفاده می شود و البته این نهاد تا کنون توفقات خوبی در این زمینه داشته است.

اهرابی با بیان اینکه مهمترین هدف کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان است، گفت: دختران تحت حمایت کمیته امداد پس از ازدواج علاوه بر بهره مندی از ۲۰ میلیون ریال کمک هزینه ازدواج، ۵۰ میلیون ریال هم تسهیلات با کارمزد دو درصد برای تامین برخی از امکانات و هزینه های اولیه زندگی می توانند از این نهاد دریافت کنند تا پس از توانمندی از گردونه حمایت های امداد خارج شوند.

وی افزود: علاوه بر این  به همسران  دختران تحت حمایتی که بیکار هستند نیز تا سقف ۱۵۰میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی قرض الحسنه پرداخت می شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه با همکاری خیران طرح اکرام، در نیمه نخست بیش از سه میلیارد ریال به زوج‌های یتیم تحت حمایت این نهاد کمک شد، افزود: بیش از ۹۰ درصد کمک‌های حامیان در قالب کمک به ازدواج فرزندان معنویشان به‌صورت کالاهای اساسی زندگی انجام‌شده است.

اهرابی خاطر نشان کرد: امیدواریم با مشارکت و همراهی بیشتر خیران و حامیان بتوانیم زمینه ساز شرایط ازدواج برای جوانان در خانواده های نیازمند باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.