مشهد-خوشبختانه این روزها حال وهوای تئاتر شهر مشهد بنا بر گفته هنرمندان خوب است و در حال حاضرهمزمان چهار نمایش روی صحنه درحال اجرا ست.

۴ نمایش برروی صحنه‌ رفت/حال و هوای تئاتر شهر خوب است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ نمایش «تومار» به نویسندگی مشترک، راضیه ایرانی و شاپور ترکمنی سرابی و کارگردانی شاپور ترکمنی سرابی  است که

این نمایش درسالن اصلی تئاتر شهرمشهد واقع در پارک ملت و مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) هرروز از۱۱ تا ۱۹ آذرماه جاری و ساعت 19 و 30 دقیقه در حال برگزاری است.

گفتنی است این نمایش ازدل تاریخ و حکایت سیاست‌های اشتباه رضا خان میرپنج است و آنچه بر زنان ایران زمین رفت حکایت دارد.

 در این نمایش محمدتقی نژاد، محسن کریمی، علی جوانمرد، شاپورسرابی، راضیه ایرانی، حسین شیبانی، مجتبی احمدی، دانیال اصغرزاده، مینو پروستان زاده، زهرا باقری، شیما علیدادی وهاناموس به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین نمایش «قاره هفتم»، نیز به نویسندگی احسان نگهبان و کارگردانی مشترک  احسان نگهبان، میلاد ظهوریان دیگر نمایشی است که  در تماشاخانه شمایل  واقع در خیابان سناباد در حال اجراست.

این نمایش به سرپرستی حجت طباطبایی از ۱۳ آذر هرروز ساعت ۱۸ اجرا می‌شود .

در این نمایش، سامان سالاری، حسن لعل ثانی، آتنا شهیدی، میلاد ظهوریان، عاطفه پوربهرام و احسان نگهبان نیز به ایفای نقش می‌پردازند. 

 این نمایش کاری از گروه «شمایل» است که سرپرستی گروه را سید حجت طباطبایی برعهده دارد.

نمایش قاره هفتم داستان عده‌ای است که به دلیل نارضایتی از زندگی شخصی خود قصد مهاجرت غیرقانونی به استرالیا دارند که در بین راه لنج آن‌ها غرق می‌شود.

و اما نمایش «الطَّف» کار دیگری است که این روزها درآمفی تئاتر پردیس دانشگاه فردوسی (تالار رودکی) برروی صحنه است و سرپرستی گروه را امیرحسین عاملی برعهده دارد.

 در این نمایش بازیگران به ترتیب حروف الفبا عبارتند از مینا اسماعیل زاده، مصطفی اسماعیلی، محسن امینیان، ساجد اندرون.

این نمایش واقعه عاشورا و حوادث پس از آن را با فرمی فیزیکال برای مخاطب خود روایت می‌کند.

تماشای این اجرا فقط مخصوص دانشجویان دانشگاه‌های فردوسی و علوم پزشکی مشهد و رایگان است.

نمایش «رؤیای خیس در حوالی پلک‌هایت» به نویسندگی و کارگردانی  احسان روحی  نیز در تماشاخانه بهار واقع درپارک ملت- مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) از اول تا ۱۹ آذر ماه ساعت ۱۸ روی صحنه رفته است.

این نمایش نگاهی متفاوت و به دور از کلیشه‌های مرسوم به عشق دارد که دیداری در بزم همایونی سرآغاز این روایت است.

 در این نمایش حامد یزدی، محمود کریمی، امیر محاسبتی، مهشید شریفی، زهره بهادری و حسین جواد زاده حضور دارند، سرپرستی گروه نیز برعهده علی روحی است .

این نمایش درهشتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر ایتوس ترکیه ۲۰۱۴ به عنوان نماینده ایران انتخاب شده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.