در درگیری خشونت آمیز بین حامیان جنبش ضد مهاجرت موسوم به 'پگیدا' و معترضان حامی مهاجرت در کپنهاگ که به مداخله پلیس ضد شورش منجر شد، ۱۱ نفر بازداشت شدند.

دانمارک صحنه درگیری خشونت آمیز بین معترضان و حامیان مهاجرت

به گزارش قدس آنلاین" به نقل از ایرنا؛ پلیس ضد شورش تلاش کرد درگیری بین گروه موسوم به «اروپایی های میهن پرست علیه اسلامی شدن غرب» (پگیدا) و تظاهرکنندگان حامی مهاجرت را متوقف کند.
در یکی از ویدئوهای منتشر شده، لحظه مداخله پلیس برای متوقف کردن معترضان حامی مهاجرت هنگام نزدیک شدن به این گروه ناسیونالیستی که در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد، به تصویر کشیده می شود.
حامیان مرزهای باز، پرچم هایی که بر روی آن شعارهایی علیه نژادپرستی نوشته شده بود در دست داشتند و قبل از رویارویی فیزیکی با پلیس اقدام به آتش کشیدن قطعاتی از چوب و ایجاد آتش سوزی در خیابان کردند.
پلیس مجبور به خاموش کردن آتش و باز کردن خیابان های بسته شد.
مقام های دانمارکی تایید کرده اند که پلیس ۱۱ نفر را بازداشت کرده است اما از بیان این که افراد بازداشت شده عضو کدام یک از گروه های درگیر بودند، خودداری کرد.
پلیس ضد شورش همچنین مانع از برگزاری تظاهرات دو گروه معترضان در مناطق دیگری از شهر شد.
سخنگوی پلیس کپنهاگ گفت که بازداشت ها به دلیل سرپیچی از دستور پلیس و آشوبگری و نیز مواردی از خشونت علیه یک افسر پلیس بوده است.
وی افزود: در تظاهرات حامیان مهاجرت ۱۰۰ نفر شرکت داشتند اما اطلاعی از تعداد معترضان جنبش پگیدا ارائه نشده است.
پگیدا در سال ۲۰۱۴ توسط «لوتز باخمن» تبعه آلمانی تاسیس شد. این جنبش مقاومت و مخالفت با افراط گرایی را هدف قرار می دهد و خواستار اجرای قوی تر قوانین کنترل مهاجرت است.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.