بیرجند: استاندار خراسان جنوبی گفت: فعال سازی بازارچه های مرزی گامی بلند در راستای تثبیت جمعیت در مناطق مرزی و نیز رونق اقتصادی در این مناطق است.

فعال سازی بازارچه های مرزی جمعیت در این مناطق را تثبیت می کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ سید علی اکبر پرویزی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان در میان اظهار داشت: تصویب قانون رفع موانع تولید از سوی دولت و نیز احصاء مشکلات واحدهای تولیدی از جمله اقداماتی است که در این زمینه به انجام رسیده است.

وی به جمعیت ترکیبی استان خراسان جنوبی و شهرستان درمیان اشاره کرد و ادامه داد: مردم این استان نیز با تاسی از منویات رهبر معظم انقلاب اعم از شیعه و سنی برادر وار و در عین اخوت و مهربانی در کنار یکدیگر به زندگی مشغولند. وی ادامه داد: در شرایطی که دشمنان از تمامی توان و امکانات سخت و نرم افزاری خود برای ایجاد تفرقه و دودستگی در جامعه استفاده می کنند باید حفظ وحدت به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه و تاکید همگان قرار گیرد.

وی به نقش مهم بازارچه های مرزی در ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: علاوه بر این امر می توان از طریق فعال سازی بازارچه های مرزی در راستای تثبیت جمعیت در مناطق مرزی و نیز رونق اقتصادی در این مناطق نیز گام های جدی تری برداشت.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه فعال سازی این بازارچه ها از مهمترین اولویت های کاری دولت تدبیر و امید است، گفت: این موضوع به طرق مختلف به اطلاع طرف افغانی نیز رسیده که امیدواریم مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد هرچه سریع تر مرتفع و شاهد فعال شدن همه بازارچه های مرزی استان باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: در صورتیکه بازارچه های مرزی فعالیت خود را از سر گرفته و رونق اقتصادی نیز در آن ها جریان پیدا کند، این امر نقش بسیار مهمی در توسعه صادرات، توسعه سرمایه گذاری خارجی و نیز تقویت مؤلفه های امنیتی استان و کشور برجای خواهد گذاشت.

استاندار خراسان جنوبی به بازدید از کارخانه سیمان باقران اشاره کرد و ضمن تأکید بر حل و فصل مشکلات موجود در این کارخانه، گفت: راه اندازی کارخانه سیمان باقران به عنوان یکی از ۳ طرح مهم استان که در ستاد راهبری مدیریت اقتصاد مقاومتی کشور به تصویب رسیده بود، در دستور کار دولت قرار گرفت و تاکنون اقدامات بسیار مناسبی در جهت راه اندازی آن صورت گرفته است.

پرویزی، راه اندازی کارخانه سیمان باقران را فرصتی مناسب در جهت ایجاد اشتغال در منطقه مرزی درمیان دانست و افزود: تلاش خواهیم کرد تا با حل بخش باقیمانده مشکلات، تا پایان سال جاری این کارخانه به بهره برداری برسد.

وی به نقش مهم این کارخانه در جهت توسعه صادرات اشاره کرد و افزود: تمامی مسئولین ذیربط و نیز متولیان دستگاه های خدمات رسان می بایست همکاری لازم را در جهت افتتاح هرچه سریع تر این کارخانه مهم به انجام برسانند.

استاندارخراسان جنوبی به بازدید از سد رزه در این شهرستان اشاره کرد و ضمن تاکید بر حفظ منابع آبی استان، گفت: با توجه به خشکسالی های چندین ساله در استان استفاده بهینه از منابع آبی به عنوان یک اولویت مهم باید در دستور کار مسئولین ذی ربط قرار گیرد.

پرویزی، با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی در زمینه ساخت و بهره برداری از سد رزه در این شهرستان صورت گرفته است، گفت: از منابع آبی این سد باید در راستای استفاده های شرب و نیز صنایع کم آب بر استفاده شود.

وی ضمن تاکید بر بکارگیری روش های نوین در کشاورزی گفت: در صورتی که مقرر است از آب این سد در حوزه کشاورزی استفاده شود باید جدیدترین روش های آبیاری و نیز تجهیزات مکانیزه در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد.

وی بهره وری از منابع آبی استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به محدودیت هایی که در این زمینه در استان وجود دارد باید از این ثروت خدادادی به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

وی ادامه داد: با توجه به این امر استفاده از روش های نوین آبیاری و نیز تغییر الگوی کشت در حوزه کشاورزی می بایست به عنوان یک موضوع مهم در دستور کار کشاورزان و متولیان امر قرار گیرد؛ این در حالیست که آماده کمک و مساعدت لازم در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه مردم همواره در تمامی عرصه ها و صحنه ها در کنار مسئولhن حضور داشته اند، تصریح کرد: مدیران بخش های مختلف از دادن وعده هایی که ممکن است امکان تحقق آنها درآینده وجود نداشته باشد پرهیز کنند چرا که این امر موجب ایجاد بی اعتمادی عمومی در جامعه خواهد شد.

وی بر حل مشکلات در حوزه شهرستان ها از سوی مدیران شهرستانی تاکید کرد و ادامه داد: مدیران در شهرستان ها مسائل و مشکلات شهرستانی را تا حصول نتیجه و با تمامی توان مورد پیگیری قرار دهند و از نتیجه اقدامات انجام شده مردم از نیز مطلع نمایند.

استاندارخراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات اقتصادی که دولت با آن مواجه است اشاره کرد و ادامه داد: تعداد زیادی پروژه نیمه تمام، کاهش ارزش پول ملی، افزایش هزینه های تولید در کنار تحریم های ظالمانه کشور را در وضعیت نامطلوبی قرار داده بود.

پرویزی، ادامه داد: برغم تنگناهای مالی، دولت در حوزه های مختلف از جمله راه ها و نیز گازرسانی به شهرها و روستاها خدمات و اقدامات بسیار مناسبی صورت داده که قابل تقدیر است.

وی بر توجه به معیشت مرزنشینان به عنوان یکی دیگر از دستورکارهای دولت اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه نیز خصوصاً در زمینه تامین سهمیه فروش سوخت مرزنشینان اقدامات بسیار مناسبی صورت گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.