دور مقدماتی رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال اروپا به ایستگاه پایانی خود رسیده است. جایی که تیم روستوف روسیه به امید درخشش دوباره ستاره ایرانی خود در پی کسب سهمیه لیگ اروپا است.

قطار لیگ قهرمانان در ایستگاه پایانی دور گروهی/ روستوف امیدوار به درخشش دوباره ستاره ایرانی

به گزارش قدس آنلاین، مرحله گروهی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا به هفته ششم خود رسیده است. به ایستگاه پایانی. جایی که دو تیم اول هر گروه رسما راهی دور بعد می شوند، تیم سوم به لیگ اروپا می رود و تیم چهارم هر گروه از عرصه اروپایی مسابقات کنار خواهد رفت.

در گروه A این مسابقات تیم های پاریسن ژرمن و آرسنال هر کدام با یازده امتیاز در رده های اول و دوم قرار دارند و از قبل صعود خود را مسجل کرده اند. این دو تیم برای تعیین صدرنشین گروه در هفته پایانی به میدان خواهند رفت. جالب اینکه لودوگورتس و بازل که ۲ امتیاز دارند نیز برای حضور در لیگ اروپا می جنگند.

سه شنبه شب میزبان لودوگورتس است. بازی در ورزشگاه پارک دو پرنس پاریس کفه ترازو را به سود شاگردان امری سنگین تر می کند. پاریسن ژرمن این هفته سنگین ترین شکست خود را در ۵ سال اخیر در لیگ فرانسه متحمل شد و تحت فشار فراوانی قرار گرفته است. شاید برتری در این بازی کمی به هواداران پی اس جی آرامش بدهد.

تیم بازل که آخرین شانس خود را برای کسب سهمیه لیگ اروپا به کار می گیرد در سوئیس پذیرای آرسنال خواهد بود. توپچی های لندنی تیم خوبی را در این فصل تدارک دیده اند و جالب اینکه بازل تیم شگفتی ساز فصول گذشته لیگ های اروپایی نیست. با این حال نمی تواند پیش بینی برد آرسنال را کرد چرا که میزبان با تمام وجود بازی خواهد کرد. آرسنال برای اینکه شانس خود را برای صدرنشینی نگه دارد چاره ای جز پیروزی در این بازی دشوار خارج از خانه ندارد.

در گروه B ناپولی و بنفیکا ۸ امتیازی هستند و در رده های اول و دوم قرار گرفته اند. تیم بشیکتاش با ۷ امتیاز سوم است. این سه تیم برای صعود به مرحله دوم می جنگند. نکته جالب اینکه حضور تیم سوم این گروه در لیگ اروپا از حالا مسجل است چرا که دیناموکیف با کسب ۲ امتیاز در قعر جدول قرار گرفته و حتی در صورت برد در بازی پایانی هم به این سه تیم نمی رسد.

فردا شب بنفیکا و ناپولی دیدار حساسی را برای صعود و حتی صدرنشینی در لیسبون برگزار می کنند. تیم برنده نه تنها صعود خواهد کرد که صدرنشین هم می شود اما تیم بازنده در لبه پرتگاه قرار می گیرد. مساوی در این بازی هم کاملا به سود بشیکتاش خواهد بود. در صورتی که بشیکتاش در زمین دیناموکیف پیروز شود به مرحله دوم راه پیدا می کند و حتی در صورت تساوی در بازی دیگر، در صدرنشین هم خواهد شد. باید دید این گروه چه سرنوشتی خواهد داشت.

در گروه C تیم بارسلونا با ۱۲ امتیاز از قبل صعودش را به عنوان صدرنشین مسجل کرده است. بارسا که شنبه شب پیروزی در ال کلاسیکو را در آخرین دقیقه از دست داده بود با مونشن گلادباخ بازی می کند. گلادباخ بعد از منچستر سیتی که با ۸ امتیاز دوم است در رده سوم قرار گرفته و ۵ امتیازی است. شاید گلادباخ برای فرار از یک باخت پرگل در ورزشگاه نوکمپ به میدان بیاید.

منچستر سیتی نیز در ورزشگاه اتحاد برابر سلتیک به میدان می رود. بعد از شکست سنگین ۳ بر یک در همین ورزشگاه مقابل چلسی، حالا یک برد پرگل برابر سلتیک می تواند التیام بخش زخم های هواداران سیتی باشد. در آنسوی میدان تیم سلتیک هم به ۳ امتیاز این بازی فکر می کند تا ۵ امتیازی شود و در صورت باخت پرگل گلادباخ در نوکمپ، شانس خود را برای صعود به لیگ اروپا زنده نگه دارد.

به گروه D می رسیم. جایی که اتلتیکو مادرید با اقتدار ۵ بازی متوالی را برد و با ۱۵ امتیاز از قبل بعنوان صدرنشین صعود کرد. تیم بایرن مونیخ نیز با وجود دو باخت ۹ امتیازی است و بعنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی شده است. در این گروه حساسیت برای کسب سهمیه لیگ اروپا است. روستوف با ۴ امتیاز و آیندهوون با یک امتیاز برای کسب این سهمیه تلاش می کنند.

در همین حال تقابل انتقامی بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید در ورزشگاه آلیانتس جالب توجه خواهد بود. بایرن بازی رفت را به شاگردان سیمئونه واگذار کرد و حالا بدنبال انتقام آن باخت است. پیروزی در این بازی تا حدی فشار انتقادها را از روی دوش کارلو آنچلوتی بر می دارد.

اما دیدار مهم را آیندهوون هلند و روستوف روسیه برگزار می کنند. با توجه به اختلاف ۳ امتیازی دو تیم، روستوف با یک تساوی هم راهی لیگ اروپا خواهد شد اما برگزاری بازی در زمین حریف کار را برای یاران آزمون دشوار خواهد کرد. آیندهوون اگر این بازی را برنده شود با روستوف هم امتیاز می شود و آنوقت شرایط تغییر خواهد کرد. تیم هلندی از تفاضل گل ۷- برخوردار است و تقاضل گل روستوف نیز ۶- است.

در بازی رفت نیز دو تیم به تساوی ۲ بر ۲ دست یافتند و اکنون هواداران روستوف بار دیگر منتظر درخشش سردار آزمون در لیگ قهرمانان هستند تا بتوانند به لیگ اروپا راه یابند. اگر ستاره ایرانی مثل بازی های قبل این تیم در عرصه لیگ قهرمانان گلزنی کنند تیم روستوف به رویایی خود دست خواهد یافت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.