۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 480370

عناصر داعش پیش از عقب نشینی از دانشگاه موصل، ساختمان های آن را به طور کامل منهدم کردند.

داعش دانشگاه موصل را تخریب کرد

به گزارش "قدس آنلاین"؛ یک مسئول امنیتی در شهر موصل در شمال عراق گفت: گروهک تروریستی داعش طی دو روز گذشته با استفاده از بلدوزر به تخریب ساختمان های دانشگاه موصل اقدام کردند.

وی افزود: عناصر داعش پیش از عقب نشینی خود از دانشگاه همه ساختمان ها و راهها را تخریب کردند؛ عناصر داعش از آن به عنوان مقرهایی برای سکونت و ساخت سلاح و انتقال همه مهمات به طرف راست موصل استفاده می کردند.

به گفته «سرور شیخ موسی» فعال سیاسی کرد، بسیار واضح است که عناصر داعش درک کنند که اراده بین المللی این بار در مبارزه با آن جدی است و پیشروی عناصر پیشمرگه از سویی و نیروهای ائتلاف و ارتش عراق از سوی دیگر، عناصر داعش را مجبور کردند تا به تدریج عقب نشینی کنند و اماکنی که از آن عقب نشینی کردند، بمب گذاری کنند.

شیخ موسی افزود: گروه های افراطی معمولا در جنگ به مراکز بهداشتی مانند بیمارستان ها و دانشگاه ها پناه می برند و سپس با بمب گذاری آنها به دشمن حمله می کنند و در زمانی که احساس شکست می کنند، از این استراتژی استفاده می کنند و متاسفانه مقر های دولتی را تخریب می کنند.

دانشگاه موصل پس از دانشگاه بغداد دومین دانشگاه بزرگ در عراق به شمار می آید و ۶۰ درصد از ساختمان های آن براثر حمله جنگنده های ائتلاف بین المللی به پایگاههای مسلحان داعش ویران شدند و عناصر داعش هنگام عقب نشینی ۴۰ درصد از این ساختمان های دانشگاه را که از تخریب در امان مانده بود، منهدم کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.