نوبخت در مورد اینکه در شبکه‌های مجازی گفته می‌شود فرشید نوبخت فرزند خود صرافی ایجاد کرده است، گفت: ما نوبخت حقیقی هستیم و همه اسمی در خانواده وجود دارد، الا فرشید.

پسرم هیچ صرافی نزده است/ همه اسمی در خانواده ما پیدا می‌شود الا فرشید!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نسیم، محمدباقر نوبخت امروز در نشست خبری تشریح لایحه بودجه سال 96 کل کشور در محل سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: بودجه کل کشور 1085 هزار میلیارد ریال با رشد 10.9 درصدی تهیه و تدوین شد. همچنین بودجه عمومی 371 هزار میلیارد تومان با رشد 10.1 درصد بودجه شرکت‌ها و موسسات و بانک‌ها 757 هزار میلیارد تومان و رشد 10.8 درصدی در نظر گرفته شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: پیش‌بینی تورم سال آینده بین 7 تا 8 درصد است و این بودجه نه انقباضی و نه انبساطی است، مهم این بوده که با چه ساز و کاری می‌خواهیم، از منابع استفاده کنیم.

وی با اشاره به منابع بودجه عمومی تصریح کرد: این منابع به دو بخش بودجه عمومی و بودجه اختصاصی تقسیم شده که به ترتیب رشد 8.7 درصدی و 24.4 درصدی دارد.

نوبخت به آثار اقتصادی لایحه بودجه 96 کل کشور، اظهار داشت: رشد اقتصادی 7.7 درصدی، نرخ تورم 7.6 درصد، رشد نقدینگی 19 درصد و رشد سرمایه‌گذاری 12.3 درصد برای سال ‌آینده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد عملکرد اعتبار عمرانی تصریح کرد: تا یک آبان 20 هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی تخصیص دادیم که بخشی از آن اسناد و اوراق است که جزو منابع مالی محسوب می‌شود.

به گفته نوبخت، برای موضوعات خاص مانند آب، فاضلاب، محیط زیست و حمل‌ونقل ریلی 10 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کردیم و همچنین هزار میلیارد تومان برای اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان در قالب یارانه تسهیلات ارزان قیمت لحاظ شده است. اکنون با پدیده جدیدی در بازار کار روبه‌رو هستیم زیرا عرضه نیروی کار در حال افزایش است. نرخ مشارکت یعنی افراد جویای کار میان زنان و مردان در حال بالا رفتن است.

وی افزود: 120 میلیارد تومان جوایز صادرات غیرنفتی پیش‌بینی شده است و نیز 2 هزار و 300 میلیارد تومان از مجموع 10 هزار و 500 میلیارد تومان برای یارانه نقدی نان در نظر گرفته شد.

نوبخت ادامه داد: در یک سال 750 هزار شغل ایجاد می‌کنیم باز کم است زیرا تعداد متقاضیان بیشتر شده و روش کلاسیک سرمایه‌گذاری برای اشتغال جوابگو نیست به همین دلیل لایحه‌ای که فوریت آن نیز در مجلس بررسی شد با اختصاص 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به منظور تأمین تسهیلات ارزان‌قیمت روستاییان و عشایر با گرایش اشتغال تهیه شد.

وی با اشاره به اینکه به منظور تأمین بار مالی حقوق شاغلان و بازنشستگان 14 هزار میلیارد تومان در بودجه سال آینده لحاظ شده است، گفت: در حال حاضر 34 هزار تاکسی از ناوگان خارج شده و کار اسقاط 10 هزار وانت نیز شروع شده است که اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شد.

نوبخت افزود: رفاه اجتماعی، ‌آموزش و تحقیقات، دفاع و امنیت و سلامت به ترتیب  4 محل مصرف بودجه کشور هستند که در بخش دفاع و امنیت نسبت به بودجه سال 92، 128.7 درصد رشد، آموزش و تحقیقات 116.4 و رفاه اجتماعی 93.5 درصد و سلامت 46.7 درصد برای سال ‌آینده رشد نشان می‌دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوال مربوط به مبارزه با فساد و پیگیری حقوق‌های نجومی با توجه به بیانیه رئیس‌جمهور اظهار داشت:‌ مبارزه با فساد از طریق شفاف‌سازی بازسازی قابل انجام است و در تبصره 21 حکمی وجود دارد که دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند دریافتی غیر از حساب و خزانه‌داری کل نگهداری کنند و تقاضا کردیم تا مجلس همه استثنائات را حذف کند. یک سامانه‌ای تعریف شده تا همه دریافت‌ها از هر محل با هر عنوانی باشد، در سامانه مشخص شود.

وی در مورد اجرای فاز جدید هدفمندی در سال آینده گفت:‌ تبصره مربوط به هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال آینده نیز پیش‌بینی شده و برنامه‌ای برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی نداریم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه میزان صادرات نفت برای سال آینده خواهیم داشت،‌ تصریح کرد:‌برای سال آینده دو میلیون و 500 هزار بشکه برای سال آینده خواهیم داشت و سهم ما در اوپک احیا شده و آن را ابقا کردیم.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه چرا سهم صندوق توسعه ملی که طبق سیاست‌های کلی برنامه ششم 30 درصد بوده و باز هم به 20 درصد در بودجه سال آینده کاهش یافته است،‌ یادآور شد: استجازه‌ای داشتیم که در این ایام بتوانیم از همه درآمدهای نفتی استفاده کنیم و حتی عربستان از ذخایر خود استفاده کرد، با این حال سهم صندوق از منابع 20 درصد در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به اینکه شنیده شده یکی از وزرا بیش از 10 میلیون تومان و حدود 14 تا 16 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند، تصریح کرد: 93 هزار و 470 نفر در مورد حقوق‌های نامتعارف بررسی شده و 93 هزار نفر با توجه به رقم 20 میلیون تومان تخلفی نداشتند. 370 نفر بالای 20 میلیون تومان حقوق گرفتند که بالاترین رقم آن 60 میلیون تومان است. فرض کنید بحث قانونی و غیر قانونی بودن نیست. بلکه حقوق بالای 20 میلیون تومان نجومی تلقی می‌شود که عمدتا نیز در بانک‌ها و شرکت‌ها وجود داشت. 23 میلیارد تومان از این حقوقها بازگشته و حتی اگر یک ریال هم غیر قانونی باشد، برخورد می‌کنیم.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه استدلال برخی مدیران دولتی این است که اگر در بخش خصوصی مشغول فعالیت شوند، بیش از این این رقم حقوق دریافت خواهند کرد،‌ گفت: جواب دولت این است که از آنها تشکر می‌کنیم و اجر شما با خدا. بروید در بخش خصوصی کار کنید. وضعیت ما همین است و همین فاصله‌ها باید باشد. مسئولان بیش از آنچه که دریافت می‌کنند هزینه می‌پردازند، اما اعتقاد داریم باید با کارکنانی مقایسه شویم که بیش از چند میلیون تومان حقوق نمی‌گیرند.

نوبخت در مورد اینکه در شبکه‌های مجازی گفته می‌شود فرشید نوبخت فرزند خود صرافی ایجاد کرده است، گفت: ما نوبخت حقیقی هستیم و همه اسمی در خانواده وجود دارد، الا فرشید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.